Reklama
aplikuj.pl

Wodorowy koncept ciągnika siodłowego od Hyundia

Wodorowy koncept ciągnika siodłowego od Hyundia
Wodorowy koncept ciągnika siodłowego od Hyundia

Wielkie bomby na kółkach, czy może część przyszłości motoryzacji? Hyundai po raz kolejny zabawił się z napędem bazującym na ogniwach paliwowych wypełnionych wodorem, a więc ciągnikiem siodłowym HDC-6 Neptune oraz przyczepą HT Nitro ThermoTech.

W obu przypadkach mowa o konceptach, ale ich powstawanie jasno nam wskazuje, że wodór ma szansę się przebić. Razem te koncepcje przewidują możliwą przyszłość transportu towarów, a sam ciągnik siodłowy jest swoistą ewolucją klasy 8 w wypełnionym technologią projekcie o nowoczesnym designie rodem z pociągów. Jednym z bardziej uderzających elementów projektu jest duża maskownica chłodnicy, która rozciąga się wokół dolnej części kabiny.

Tyle przynajmniej o samym HDC-6 Neptune, bo Hyundai pokazał również przyczepę chłodniczą HT Nitro ThermoTech, która została zaprojektowana do transportu zimnych produktów. Wykorzystuje do tego praktycznie bezgłośny system chłodzenia z udziałem kriogenicznego azotu, który według firmy ma ślad węglowy o 90 procent mniejszy niż tradycyjne rozwiązania. Ma również nową, ulepszoną konstrukcję, w której ściany boczne, dach i ściana przednia są wykonane z tego samego jednoczęściowego panelu piankowego. Dzięki temu przyczepa jest lżejsza, mocniejsza i lepiej izolowana.

Hyundai przy okazji ogłosił swoje plany wyprodukowania przynajmniej pół miliona egzemplarzy pojazdów napędzanych ogniwami wodorowymi do 2030 roku. Nie bez powodu inwestuje bowiem w przyspieszenie rozwoju wodorowych ogniw paliwowych i niezbędnej infrastruktury.