Reklama
aplikuj.pl

Jak media społecznościowe wpływają na nasze zachowania na wakacjach?

Naukowcy próbowali lepiej zrozumieć to, co zdjęcia z wakacji mogą nam powiedzieć o podróżniczych zwyczajach. W tym celu przeszkolili sztuczną inteligencję na podstawie około 58 000 zdjęć, które były oznaczone geotagami.

Typowo turystyczne miejsca często stają się popularne, ponieważ trafiają do sieci w formie zdjęć. To z kolei może mieć duży wpływ na to, gdzie ludzie podróżują, a nawet na to, jakie zdjęcia robią, gdy już się tam znajdą. Aby przeanalizować to zjawisko, autorzy badania wykorzystali algorytmy oparte na sztucznej inteligencji. Umożliwiło im to przeszukanie ogromnego archiwum zdjęć z serwisu Flickr, które wykonano w latach 2004-2019.

Naukowcy chcieli odkryć popularność każdego z turystycznych miejsc, m.in. to, jak często są fotografowane. Zamierzali również zrozumieć czynniki, na które mogą mieć np. przepisy dotyczące wjazdu i liczby sprzedawanych karnetów turystycznych. Byli w stanie określić najbardziej popularne obszary w danych miejscach, jeśli chodzi o wykonywanie zdjęć.

Czytaj też: Związek między pogodą a hejtem na Twitterze. Co o nim wiemy?

Wnioski wyciągnięte na podstawie badań mogłyby być wykorzystane do przewidywania skutków ekonomicznych w oparciu o ruch turystyczny. Z pewnością można by na nich także oprzeć kampanie marketingowe mające na celu promowanie konkretnych miejsc i zbadać, jak wykorzystanie niektórych obszarów może wpływać na ich ochronę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News