Reklama
aplikuj.pl

Wrocław wdrożył czatbota odpowiadającego na pytania dotyczące koronawirusa

czatbot Wrocław, czatbot covid-19, czatbot koronawirus

Wrocław automatyzuje komunikację z mieszkańcami. W mieście pojawił się właśnie czatbot, który odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa i pandemii Covid-19.

Czatbot dostępny jest pod tym linkiem. Odpowiada on na pytania mieszkańców, w tym dementuje on wiele fake newsów, które pojawiają się w sieci.

Radosław Michalski, Dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, mówi:

Mieszkańcy potrzebują konkretnych odpowiedzi w krótkim czasie, szczególnie dzisiaj, w obliczu pandemii wirusa, ponieważ interesuje ich jak Wrocław radzi sobie z zagrożeniem. Postanowiliśmy je zautomatyzować. Zmieniliśmy pierwotnie zakładaną koncepcję chatbota i wraz z zespołem, w zaledwie kilka godzin przygotowaliśmy rozwiązanie w całości poświęcone koronawirusowi.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News

Czatbot działa oczywiście całodobowo. Jest to też pierwsze w Polsce tego typu rozwiązanie. Oprócz odpowiedzi na pytania, dostarcza on także bieżących informacji na temat pandemii.

czatbot Wrocław, czatbot covid-19, czatbot koronawirus

Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots, komentuje:

Przygotowując się do wdrożenia systemu, pamiętaliśmy, że mieszkańcy Wrocławia nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, których potrzebują uzyskać niemal natychmiast. Stworzyliśmy rozwiązanie, które skraca czas oczekiwania na odpowiedź i przy okazji stanowi dla nich wygodną formę pozyskiwania wiadomości, także w formie regularnych powiadomień.

Czatbot poradzi na temat ochrony przed wirusem i co zrobić, jeśli podejrzewamy u siebie zakażenie. Dział on już od kilku dni i pomógł ponad 90% użytkownikom. Działa on także w języku angielskim i ukraińskim. Został stworzony przez KODA Bots, którzy specjalizują się w tego typu rozwiązaniach.

Radosław Michalski dodaje:

Dogłębna analiza pytań użytkowników daje nam wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie. Na bieżąco aktualizujemy bazę wiadomości, by skuteczniej odpowiadać na powtarzalne pytania bez udziału konsultanta.

Czytaj też: Play rozdaje darmowy dostęp do Amazon Prime Video