T-Mobile jako ostatni z polskich operatorów zaprezentował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2020 roku. Wyniki są dobre, operator zanotował wzrost bazy klientów i niewielki wzrost przychodów, ale nie są one tak spektakularne jak w przypadku Play, czy Cyfrowego Polsatu.
Wyniki T-Mobile bez rekordów, ale z duża stabilnością
Polski oddział T-Mobile nie zanotował w III kwartale 2020 roku rekordowych wzrostów, ale nie oznacza to, że był to nieudany okres. Operator zanotował przychody na poziomie 1,621 mld zł, co jest minimalnie wynikiem niż w II kwartale 2020 roku – 1,618 mld zł oraz przed rokiem – 1,612 mld zł.
W przypadku wskaźnika EBITDA AL mamy lekki spadek w stosunku do II kwartału – 433 mln zł przy 435 mln zł oraz lekki wzrost w stosunku do wyniku sprzed roku – 423 mln zł.
Czytaj też: T-Mobile MIX BOX. Bo czasem gotowy prezent jest najprostszy
Baza klientów T-Mobile stabilnie rośnie
Na koniec III kwartału 2020 roku T-Mobile mógł pochwalić się bazą 11,071 mln kart SIM. O 50 tys. więcej niż w II kwartale. Urosła również baza klientów abonamentowych, z 7,560 mln do 7,581 mln oraz użytkowników ofert na kartę, z 3,461 mln do 3,490 mln. W przypadku ofert na kartę to już czwarty kwartał z dodatnim bilansem.
Czytaj też: Cyfrowy Polsat z rekordowymi wynikami za III kwartał 2020 roku
Modernizacja sieci wraz z rosnącym zapotrzebowaniem klientów
Na koniec III kwartału 2020 roku T-Mobile miał 11 550 stacji bazowych. 9 700 z nich obsługiwało agregację co najmniej dwóch pasm, 3 750 agregację czterech pasm, a 3 900 agregację trzech pasm.
We wrześniu 2020 roku klienci T-Mobile przesłali 30% więcej danych w sieci mobilnej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Już 95% ruchu mobilnego odbywa się po sieci LTE.
W samym III kwartale klienci T-Mobile już 3,4 mln razy skorzystali z darmowych prezentów w ramach Happy Fridays i odebrali ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. W skali całego roku te liczby to odpowiednio 10,7 mln oraz 68,4 mln.
Czytaj też: Play wprowadza sieć LTE do kolejnych miejscowości