Reklama
aplikuj.pl

Wystartował pierwszy na świecie całkowicie elektryczny samolot komercyjny

całkowicie elektryczny samolot komercyjny, lot elektrycznego samolotu, elektryczne samoloty, rynek elektrycznych hydroplanów

Pierwszy na świecie udany lot w pełni elektrycznym samolotem komercyjnym został ukończony dzisiaj, kiedy to zmodyfikowany sześcioosobowy DHC-2 de Havilland Beaver zakończył swoją podroż.

A mowa o tej, którą rozpoczął z rzeki Fraser w terminalu Harbor Air Seaplanes w Richmond w Kolumbii Brytyjskiej z prezesem i założycielem Harbour Air – Gregiem McDougallem za sterami. Samolot ten jest obsługiwany przez wspomnianą firmę, a za ciąg odpowiada u niego układ magni500 o mocy 750 koni mechanicznych od firmy magniX. Warto zaznaczyć, że DHC-2 de Havilland Beaver jest pierwszym z planowanej floty w pełni elektrycznych hydroplanów komercyjnych.

Same w sobie samoloty elektryczne mają wiele potencjalnych zalet. Oprócz zerowej emisji i znacznie niższego poziomu hałasu, obiecują niższe koszty konserwacji ze względu na prostszą konstrukcję z mniejszą liczbą ruchomych części. Cierpią jednak na bardzo ciężkie akumulatory, które rzucają cień na zasięg. Dlatego też obecnie torują sobie drogę w ramach krótkodystansowych linii lotniczych.

W tym roku Harbour Air, największa na świecie linia lotnicza hydroplanów, zawarła umowę partnerską z RedX w Waszyngtonie w celu opracowania całkowicie elektrycznej floty hydroplanów komercyjnych opartej na systemie napędowym magni500.

Osiągnięcie komentuje Greg McDougall:

Dziś stworzyliśmy historię. Jestem niezwykle dumny z wiodącej roli Harbour Air w redefiniowaniu bezpieczeństwa i innowacji w branży lotniczej i hydroplanowej. Kanada od dawna odgrywa ważną rolę w historii lotnictwa, a bycie częścią tego niesamowitego pierwszego na świecie kamienia milowego jest czymś z czego wszyscy możemy być naprawdę dumni.