Wygląda na to, że wyszukiwanie w Google stanie się wkrótce lepsze, bo firma ma w planach przerobienie wyszukiwarki tak, aby ta promowała wartościowe wiadomości i materiały, które „obejmują elementy dochodzenia”. Mowa więc o tych, które są po prostu oryginalne i które są zapożyczane przez inne serwisy, jako „źródła”. 

Czytaj też: Google Camera 7.0 wprowadzi nowe funkcje

Google chce przez to sprawić, że wyszukiwarka zacznie zwracać większą uwagę na wysokiej jakości wiadomości lub publikacje, które dzielą się wiadomościami. Zwykle bowiem to ten oryginalny artykuł na jakiś temat jest najbardziej solidny i rozbudowany, a powstające na jego podstawie inne wpisy są zwykle wyprane z kuluarów, skupiając się głównie na czystej informacji. Oczywiście czasem rozszerzają znacznie lepiej temat. Wiceprezes Google News Richard Gingras na blogu poinformował, że:

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie wiadomości oryginalne relacje na tematy nie zawsze pozostają w centrum uwagi. Może to utrudnić użytkownikom znalezienie historii, która wszystko zaczęła. Podczas gdy zwykle pokazujemy najnowszą i najbardziej wszechstronną wersję historii w wynikach wiadomości, wprowadziliśmy zmiany w naszych produktach na całym świecie, aby wyróżnić te artykuły, które identyfikujemy jako znaczącą oryginalną sprawozdawczość.

Google twierdzi, że przez te zmiany relacje informacyjne obejmujące oryginalne wiadomości „mogą dłużej pozostawać w dobrze widocznej pozycji”. Nie wiemy jednak, jak Google chce to zapewnić.

Czytaj też: Porównanie aparatów Pixel 4 XL i Galaxy Note 10+

Źródło: Digital Trends

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej