Epidemia Eboli doprowadziła do znacznego zwiększenia pobrań gry „Plague Inc”. Skłoniło to dewelopera do uruchomienia inicjatywy charytatywnej i oferowania gry jako sposobu edukowania ludzi.
Plague Inc polega na zniszczeniu ludzkości poprzez wykorzystanie różnych wirusów. James Vaughan, autor projektu, mówi:
Nie chcę, aby moja gra kojarzy się z czymś tak strasznym jak wybuch epidemii Eboli.
Gra powstała w 2012 roku i aktualnie gra w nią ponad 35 milionów osób z całego świata.
Kiedy przypadki Eboli dostrzeżone zostały na zachodzie to liczba pobrań gry wzrosła o 50%.
Ponieważ gra jest darmowa, prawdopodobnie zyski firmy znacząco nie wzrosły ale Vaughan odmawia komentarza na ten temat.
W ramach akcji charytatywnej, od tego miesiąca gracze mają oferowane linki do stron oferujących pomoc dla osób dotkniętych Ebolą. Autor został też poproszony przez naukowców o pomoc w dobrym zilustrowaniu rozprzestrzeniania się wirusa.
Źródło, zdjęcie: http://phys.org/