Wzrost pobrań Plague Inc po wybuchu epidemii Eboli

Wzrost pobrań Plague Inc po wybuchu epidemii Eboli

Epidemia Eboli doprowadziła do znacznego zwiększenia pobrań gry „Plague Inc”. Skłoniło to dewelopera do uruchomienia inicjatywy charytatywnej i oferowania gry jako sposobu edukowania ludzi.

Plague Inc polega na zniszczeniu ludzkości poprzez wykorzystanie różnych wirusów. James Vaughan, autor projektu, mówi:

Nie chcę, aby moja gra kojarzy się z czymś tak strasznym jak wybuch epidemii Eboli.

Gra powstała w 2012 roku i aktualnie gra w nią ponad 35 milionów osób z całego świata.

Kiedy przypadki Eboli dostrzeżone zostały na zachodzie to liczba pobrań gry wzrosła o 50%.

Ponieważ gra jest darmowa, prawdopodobnie zyski firmy znacząco nie wzrosły ale Vaughan odmawia komentarza na ten temat.

W ramach akcji charytatywnej, od tego miesiąca gracze mają oferowane linki do stron oferujących pomoc dla osób dotkniętych Ebolą. Autor został też poproszony przez naukowców o pomoc w dobrym zilustrowaniu rozprzestrzeniania się wirusa.

Źródło, zdjęcie: http://phys.org/