WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Elektryczne skutery Yamaha e-Vino zaskakują zasięgiem, ale negatywnie

Elektryczne skutery Yamaha e-Vino zaskakują zasięgiem, ale negatywnie

Yamaha e-Vino, to najnowszy produkt na rynku skuterów elektrycznych, który kosztuje mało(~8700 zł), waży niewiele, ale też nie oferuje za dużo. Trafi jednak z czasem do Europy, więc można się nim zainteresować.

Elektryczne skutery Yamaha e-Vino

Ważący zaledwie 74 kilogramów z pojedynczym akumulatorem o pojemności 500 Wh, elektryczny skuter e-Vino jest uroczym mieszczuchem, który obecnie trafia na ulice Japonii. Niestety nie jest to cacko na dłuższe wypady, bo jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi zaledwie 29 km, co jednak można podwoić do 58 km za sprawą drugiego akumulatora.

Czytaj też: Ten elektryczny skuter przed jazdą będziecie musieli napompować
Czytaj też: 54 Ignite oraz 54 Inspire, czyli wydajniejsze elektryczne skutery Kumpan
Czytaj też: Elektryczny skuter JackRabbit 2.0 ma rowerową duszę

Należy jednak pamiętać, że te 29 kilometrów zasięgu obejmuje jazdę z prędkością 30 km/h z ważącym skromne 55 kilogramów kierowcą. Nic więc dziwnego, że Yamaha e-Vino ma służyć wyłącznie jako miejski skuter elektryczny do jazdy po mieście i tyle.

Akumulatory e-Vino ładują się do pełna w jakieś trzy godziny, więc szybkie podbicie procentów w nocy, czy pracy powinno nie stanowić problemu. Zwłaszcza że akumulatory można łatwo wyjąć i wymienić (via Electrek).

Czytaj też: Ciągle elektryczny rower, czy już skuter z pedałami? Oto HyperScrambler 2
Czytaj też: Elektryczny skuter BMW z dachem? Firma projektuje coś wyjątkowego
Czytaj też: Elektryczny skuter Horwin EK3 mieszczuchem pełnym technologii

Po stronie napędu elektryczne skutery Yamaha e-Vino mają jeden elektryczny silnik o mocy znamionowej 580 W i 1200 W szczytowej. Mało? Mało, ale na pokładzie znalazł się nawet specjalny przycisk Boost, który zwiększa moc na 30 sekund. Nie liczcie jednak na wiele, a jedynie 44 km/h maksymalnej prędkości.