Skandal związany z Cambridge Analytica z pewność sprawił, że Facebook stracił na popularności. Nikt nie spodziewał się jednak, że może on zostać obalony przez YouTube w USA.

W lipcu Facebook miał 4,7 miliarda odwiedzin podczas gdy YouTube zanotował 4,5 miliarda. W ciągu ostatnich dwóch lat ten pierwszy znacznie stracił na popularności, podczas gdy ten drugi utrzymywał stały poziom. W rankingu najpopularniejszych witryn znajdują się jeszcze Google (jako prowadząca strona), Yahoo i Amazon, ale te dwie ostatnie mogą zamienić się miejscami. Yahoo nie potrafi nadążyć za trendami dlatego też jego popularność ciągle spada w dół.

Co ciekawe, z pierwszej piątki jedynie Amazon zarabia na rzeczywistych transakcjach, pozostałe firmy mają zyski z reklam. Facebook za to spada na rynku amerykańskim, ale za to kwitnie na innych rynkach, gdzie potrafi on znacząco dominować. Jak widać sytuacja w USA nie zawsze powtarza się na całym świecie.

Nie uwierzycie ilu użytkowników osiągnął właśnie YouTube!

Źródło: https://www.gsmarena.com

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej