Zadania w grach RPG mają niestety często tendencję do bycia na tyle oklepanymi, że nawet bez fabularnej otoczki mamy pewność co do tego, ”gdzie”, ”jak”, ”co” i w razie potrzeby ”kogo” załatwić. Od tej drogi trudno się uwolnić, ale przynajmniej pod kątem historii nasz rodzimy CD Projekt Red ulepszył te monotonne elementy w Wiedźminie 3. Co jednak najważniejsze, ewolucję tego podejścia zobaczymy w Cyberpunku 2077, ponieważ tam zadania będą znacznie bardziej złożone.
A to otwiera przed projektantami zadań jeszcze większą ilość wirtualnych furtek do knucia intryg, układania zwrotów akcji i nadawania całej rozgrywce jeszcze bardziej organicznego charakteru. A wiemy to z rozmowy, jaką Philipp Weber i Miles Tost przeprowadzili z niemieckim czasopismem Gamestar, w którym to omówili właśnie zadania w Cyberpunku 2077. Według podcastu w tej grze będą 3-5 razy bardziej złożone niż te w Wiedźminie 3, prezentując znacznie większą różnorodność możliwych scenariuszy. Będą ponadto nie tylko bardziej logiczne, ale też racjonalne w stosunku do samej historii gry.
Weber pojawił się też na Reddicie, omawiając bardziej szczegółowo to, co powiedział w rozmowie:
Mówiłem tylko, że jako projektant questów muszę teraz rozważyć różne nowe możliwości, które oferujemy (np. używanie Netrunning itp.) oraz to, w jaki sposób ich użycie często daje więcej sposobów rozwiązywania zadań lub wyzwań w ramach zadania. To oczywiście sprawia, że projekty questów są bardziej skomplikowane w niektórych obszarach, ale szczerze mówiąc to świetna zabawa. Mam nadzieję, że trochę to wyjaśniło.
Czytaj też: Lady Gaga w Cyberpunk 2077 – piosenkarka widziana w polskim studiu
Źródło: Wccftech