Po ponad dwóch latach flota 14 natowskich samolotów Sentry E-3A AWACS otrzymała poważną modernizację. Miało to miejsce w Manching, w Niemczech.
Modernizacja dotyczyła głównie kokpitu. Do tej pory posiadał on analogowe tarcze z lat 70. ubiegłego wieku. Teraz samoloty posiadają cyfrowe wyświetlacze, które zapewnią możliwość lepszego operowania samolotem. Umożliwi to wykonywania bardziej skomplikowanych akcji przez pilotów.
Samoloty oparte są na konstrukcji Boeinga 707. Były one kluczowym elementem obrony NATO od czasu dostarczenia pierwszego z samolotów w 1982 roku. Dzięki nim możliwa jest 24 godzinna ochrona przed zagrożeniom z powietrza. Sentry E-3A AWACS może też działać jako centrum dowodzenia, kontroli i łączności w powietrzu. Ostatni z samolotów został jednak dostarczony w 1992 roku, więc modernizacja była już wymagana. Łącznie NATO posiada 68 takich konstrukcji a część z nich została już wcześniej ulepszona.
Czytaj też: Izraelski Namer może być przyszłością armii USA
Źródło: Newatlas