Serwis Autocar postanowił sprawdzić, jak to jest z zasięgiem elektrycznych samochodów, porównując swoje wyniki z testów z wynikami EPA.
Sami zapewne wiecie, jak to jest z dostarczanymi nam przez organizacje EPA, WLTP, czy NEDC zasięgami nowych elektrycznych samochodów. Te testują je wedle własnych procedur, gdzie właśnie EPA (Enviromental Protection Agency) wydaje się zapewniać najbardziej zbliżone do rzeczywistości wyniki.
Autocar postanowił sprawdzić, jak to jest w rzeczywistości, testując kilka modeli na własną rękę i porównując wynik ich zasięgu z EPA. Nie przedłużając, oto lista:
- Hyundai Kona Electric – 416 km vs 415 EPA km
- Jaguar I-Pace – 407 km vs 376 EPA km
- Kia Niro EV – 407 km vs 384 EPA km
- Tesla Model 3 Performance – 384 km vs 481 EPA km
- Tesla Model X P100D – 374 km vs 465 EPA km
- Nissan LEAF e+ – 349 km vs 363 EPA km
- Mercedes-Benz EQC – 334 km vs szacowane 354 EPA km
- Tesla Model S 75kWh – 328 km vs 416 EPA km
- Audi e-tron – 315 km vs 328 EPA km
- Tesla Model 3 Standard Range Plus – 291 km vs 402 EPA km
- BMW i3 120Ah – 265 km vs 246 EPA km
Czytaj też: Spójrzcie na 62-letniego Volkswagena z silnikiem odrzutowym
Jak słusznie zauważa serwis InsideEVs i jak zresztą wie każdy z nas, nie ma co pokładać wielkiej wiary w tego typu testy, bo zwykle po prostu zawyżają wyniki. Nie miało to jednak miejsca przy modelu Hyundai Kona, który w teście Autocar okazał się nawet bardziej wydajny.