Akademia Kodowania to konkurs dla uczniów podstawówek, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Zakłada on wykorzystanie płytek deweloperskich (Intel Edison lub Genuino) w celu stworzenia jakiegoś projektu. Pierwszy etap zakładał nadsyłanie pomysłów. W drugim uczniowie otrzymali sprzęt i mogli zrealizować swój projekt. Zobaczcie, którzy uczniowie mieli najciekawsze pomysły.
W kategorii szkół podstawowych wygrał Zespół Edukacyjny nr 7 w Zielonej Górze. Stworzył on robota, który uczył najmłodszych podstaw ruchu drogowego. W skład pomysłu wchodziła makieta miasta oraz robot, którego oprogramowanie zostało napisane w języku Scratch. Robot porusza się po makiecie a jego kierowca musi interpretować znaki drogowe i zgodnie z nimi się poruszać.
W kategorii szkół gimnazjalnych wygrała Poznańska Szkoła Muzyczna II st.. Stworzyli oni technologię, która miała być w służbie nauki muzyki. Projekt odtwarzał podstawową funkcję metornomu, czyli wybijanie rytmu. Zaprogramowanie tempa odbywało się dzięki klaskaniu. Dodatkową funkcją jest także wyświetlanie tempa, jakie zostało narzucone, w postaci ćwierćnut na minutę oraz w postaci odpowiedniej nazwy.
W ostatniej kategorii – szkół ponadgimnazjalnych – wygrało V Liceum ogólnokształcące z Gdańska. Stworzyli oni bardzo ciekawy projekt szachów. Przekształcili oni zwykłą grę w multimedialną zabawę, która ma sprzyjać nauce. Początkowi i średnio zaawansowani gracze mogą skorzystać z systemu podpowiedzi. Zarządzanie szachownicą odbywa się z poziomu komórki. Można zagrać z botem albo z innym graczem, dostosować poziom trudności oraz zmieniać kolory szachownicy. Także w łatwy sposób można streamować rozgrywkę.
Źródło: Informacja prasowa