Niektórych rzeczy nie da się kupić. Jeżeli jednak macie wystarczająco dużo pieniędzy, to bez problemu kupicie pojazd wojskowy. Oto 10 takich, które można mieć.
HUMVEE

Zaczynamy od klasyki i prawdopodobnie jednego z najbardziej charakterystycznych pojazdów na świecie. Wyprodukowany przez AM General, High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle (czyli HUMVEE), jest mobilnym pojazdem taktycznym z napędem 4×4 i silnikiem Diesla. Modułowy HMMWV ma 17 różnych wersji – od transportowych żołnierzy, przez ambulanse, po mobilne platformy z bronią. Pojazdy te były produkowane w dużych liczbach, więc są bardzo popularne wśród cywili. Ceny różnią się w zależności od wariantu, stanu i roku, ale czasami można trafić na perełkę duża 4000 $.
Oshkosh L-ATV

Wraz ze starzeniem się amerykańskiej floty pojazdów wojskowych HUMVEE, kwestią czasu było pojawienie się następcy. Padło na Oshkosh ze stanu Wisconsin. Oshkosh L-ATV to lekki pojazd terenowy, z 6,6-litrowym silnikiem Duramax i 6-biegową przekładnią Allison. Sprzedawane modele mają fabryczny pancerz z miejscami mocowania broni. U niektórych dealerów w USA można kupić także wersję nieopancerzoną, przystosowaną do warunków drogowych.
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6
Kiedyś był to największy i drugi najdroższy samochód w ofercie firmy. Mercedes-Benz G63 to dziwne połączenie inżynierii wojskowej i cywilnego luksusu. Oparty częściowo na Mecedes-Benz G-Wagon, wyprodukowany dla australijskiego wojska, G63 ma zaawansowaną automatyczną skrzynię biegów, którą można dostosować do siebie. Pojazd ma wystarczająco duży prześwit, aby pokonać większość przeszkód – zarówno na drogach, jak i poza nimi. Podczas jazdy w terenie, G63 ma możliwość automatycznej regulacji ciśnienia w oponach za pomocą wewnętrznego kompresora. To pozwala na lepsze dostosowanie się do warunków piaszczystych lub błotnistych.
Paramount Marauder

Afrykańska firma Paramount Group ma długą historię produkcji pojazdów wojskowych. Marauder spełnia ten standard – jest to świetny pojazd wojskowy dla cywilów. Zaprojektowany do celów rozpoznawczych, jak i misji pokojowych ONZ, Marauder może przewieźć załogę lub sprzęt o masie do 6 ton. Unikalny kadłub zapewnia ochronę przed większości ostrzałów z broni ręcznej, a dostępne są także modele z pancerzem przeciwminowym. Wersja cywilna jest produkowana od 2008 r., a nadwyżki modeli wojskowych są sprzedawane w Afryce.
Polaris MV 850
Podczas gdy inne firmy próbowały stworzyć kolejnego HUMVEE, Polaris poszedł w innym kierunku, tworząc wojskowego quada. MV 850 może wyglądać jak terenowa zabawka, ale to tylko pozory. To prawdziwy pojazd wojskowy. Ma niepneumatyczne opony, które są w stanie wytrzymać ostrzał z broni. Oświetlenie można regulować zarówno gołym okiem, jak i przy użyciu noktowizora. MV 850 ma także pancerz balistyczny, a silnik o pojemności 850 cm sześciennych zapewnia moc wystarczającą do przewiezienia ładunku o maksymalnej masie blisko 300 kg.
Thales Hawkei

Thales Hawkei to australijski pojazd wojskowy nowej generacji. Ma napęd 4×4 i udźwig do 3 ton. Dostępny jest w wersjach 2- i 4-drzwiowych, może pomieścić do 6 osób w standardowej konfiguracji. Hawkei jest niezwykle uniwersalny – może pełnić funkcje transportera, pojazdu dowodzenia, pojazdu rozpoznawczego czy elektronicznej platformy bojowej. Podobnie jak w innych pojazdach wojskowych sprzedawanych cywilom, wyposażenie militarne jest ograniczone.
Alvis Stalwart
Alvis Stalwart to brytyjska amfibia towarowa, która weszła do służby w 1966 r. Jest to pojazd pozbawiony uzbrojenia, służący do zaopatrywania jednostek naziemnych w paliwo i amunicję. Stalwart może zabrać na pokład 30 w pełni uzbrojonych żołnierzy albo 5 ton ładunku. Jest napędzany silnikiem Rolls Royce B-81 o mocy 220 KM, który pozwala rozpędzić się do maksymalnej prędkości ok. 64 km/h na drodze i 11 km/h na wodzie. Pojedynczą jednostkę można kupić na rynku wtórnym za ok. 20 000 $.
Terradyne Gurkha
To jeden z najnowocześniejszych pojazdów obecnych w tym zestawieniu. Zbudowany przez firmę Terradyne Corporation z Ontario, ten taktyczny pojazd opancerzony został zaprojektowany na szkielecie podwozia Forda F550. Wersja militarna może pomieścić 8 żołnierzy, a także 2-osobową załogę w kabinie. Nazwa pojazdu odnosi się do nepalskich żołnierzy walczących w brytyjskiej armii nazywanych Gurkhami. Każdy może mieć swój egzemplarz Terradyne Gurkha za 700 000 $.
M38A1 Jeep

Willys M38 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów wojskowych w historii. Lekka ciężarówka z napędem 4×4 stała się legendą Jeepa na przestrzeni dziesięcioleci. Dwudrzwiowy pojazd był produkowany w latach 1952-1971. Model ten był następcą Willysa MB, który nie spełnił wszystkich oczekiwań, gdyż miał za słaby silnik. Dlatego w M38A1 wprowadzono silnik Hurricane F-head o mocy 72 KM. Specjalną wersją uzbrojoną był M38A1C, przenoszący działo bezodrzutowe 106 mm M40A1, zamontowane obrotowo z tyłu na podstawie M79. Mogło być też demontowane i stawiane na ziemi. Własnego Willysa można mieć już za 3000 $, choć egzemplarze w najlepszym stanie mogą kosztować nawet 20 000 $.
Land Rover Defender 110
Land Rover Defender to terenowy pojazd z napędem 4×4 będący następcą Willysa w amerykańskiej armii. Defender stał się legendarnym pojazdem na drogach i bezdrożach, nie tylko działań wojennych. Defender produkowany w Wielkiej Brytanii miał większość konstrukcji wykonanej z aluminium. Ta decyzja zaowocowała długowiecznością i odpornością na korozję, co doceniły armie z całego świata. W wersji cywilnej swojego Defendera można mieć za 15-25 000 $.