Rzędowy silnik Ecoboost Forda z czterema cylindrami (R4) o pojemności 2,3 litrów zaliczył nieudany 2018 rok, kiedy to wielu nabywców Focusa RS zgłaszała problemy uszczelki pod głowicą (wady fabryczne), ale te wcale nie przekreślają tej jednostki, z której wyciśnięto ostatnio całe 684 koni mechanicznych.
Czytaj też: Poznajcie BMW M8 Gran Coupe, czyli przeciwnika Porsche Panamera
Za taki pokaz odpowiada firma Mountune z USA, która udostępniła niedawno film na YouTube ukazujący zmodyfikowany 2,3-litrowy silnik Ecoboost o mocy 684 KM i momencie obrotowym 767 Nm na hamowni silnikowej. To więcej koni mechanicznych niż ma do zaoferowania McLaren F1 lub Viper ACR i tylko 23 koni mechanicznych w porównaniu z nowym samochodem Charger Hellcat Widebody. Moc silnika „na litr” wynosi tutaj całe 297 koni mechanicznych, czyli o ponad 100 koni mechanicznych na litr więcej niż Bugatti Chiron.
Silnik jest wersją wysokowydajnego bloku 2.3 już oferowanego przez Mountune, który obejmuje kuty wał korbowy, korbowody i tłoki. Oczywiście taka moc przyszła dopiero po ulepszeniach, wśród których ulepszono całą masę elementów w silniku i dodatku w postaci turbosprężarki BorgWarner EFR 8374.
Rzecznik z Mountune twierdzi, że taką moc uzyskano dzięki nowej pompie wysokociśnieniowej i większym wtryskiwaczom. Celem projektu było wydobycie większej mocy bez konieczności dodawania wtrysku portu do silnika. Tuner twierdzi, że jest to najmocniejszy czterocylindrowy wtrysk bezpośredni, jaki kiedykolwiek zbudowano.
Czytaj też: Nowy rzut oka na elektrycznego Mercury z 1949 roku
Źródło: Road and Track