AMD postąpiło słusznie, rozpoczynając walkę z DLSS firmy NVIDIA tam, gdzie braki są największe, czyli w bezpłatnym i powszechnym dostępnie do technologii. Widać to już teraz, zaledwie kilkanaście dni od udostępnienia dokumentacji otwartość FSR zapewniła jej dwie ważne modyfikacje.
Otwartość FSR tym razem zaowocowała dostępnością technologii w API Vulkan oraz SteamVR
Dzięki niezależnym twórcom funkcja FideliltyFX Super Resolution jest teraz dostępna do implementacji w większości gier wykorzystujących SteamVR i Vulkan. Za kompatybilność FSR z API Vulkan odpowiada niejaki @DadSchoorse, czyli Georg Lehmann, który zapewnił technologii wsparcie zarówno w Protonie, jak i dxvk. Gdyby tego było mało, zadbał też o bardziej elastyczne ustawienia, ale modyfikacja oczywiście ma swoje pewne bolączki z działaniem i implementacją.
Czytaj też: Najciekawsze newsy tygodnia – hardware [26.07.2021]
Inaczej sprawa ma się z dodaniem FSR do SteamVR, za co odpowiada Frydrych Holger, którego pracę znajdziecie również na GitHubie. W tym wydaniu FideliltyFX Super Resolution jest nieco prostsze w obsłudze, bo w wystarczy pobrać zmodyfikowany plik .dll i zainstalować go bezpośrednio w katalogu plików gry. Zachowuje jednak podobną elastyczną, pozwalając wybrać konkretną rozdzielczość i poziom ostrości.
Czytaj też: Zen 3+, FSR, nowe Ryzeny i Radeony, czyli nowości AMD z Computex 2021
Teraz więc należy tylko czekać, jak otwartość FSR będzie zbierać swoje żniwa szerzej, trafiając na coraz więcej platform i usprawniając się pod coraz większymi kątami. To tylko usprawni technologie i zwiększy jej dostępność