Podczas szczytu technologicznego BMO Capital Markets, spółki zależnej Bank of Montreal, zajmującej się bankowością inwestycyjną kilka słów na temat m.in. sytuacji na rynku kart graficznych powiedziała dyrektorka finansowa firmy NVIDIA.
Co robi NVIDIA, aby rynku kart graficznych było lepiej?
Słowa pani Colette Kress (via Wccftech), choć skierowane głównie do inwestorów oraz akcjonariuszy NVIDIA, sięgnęły też spraw, które interesują nas najbardziej, czyli tego, na co możemy liczyć w przyszłości na rynku kart graficznych. Wedle niej mimo ogromnych ograniczeń w dostawach, NVIDIA nieustannie współpracuje ze swoimi partnerami handlowymi, w szczególności z producentami, aby zapewnić, że ich potrzeby dostaw zostaną zaspokojone, a procesory graficzne trafią do graczy.
Czytaj też: Porównanie wydajności Intel Core i9-12900K z Core i9-11900K w After Effects
Pozwólcie, że przypomnę wszystkim, w jaki sposób zajmujemy się dwoma ważnymi obszarami zarówno gier, jak i tego, czym jest kopanie kryptowalut. W pierwszej kolejności skupiamy się na tym, aby nasze karty GeForce trafiały do rąk graczy. Wierzymy, że nasza strategia odniosła sukces. Chcę tylko przypomnieć wszystkim, że trudno jest nam oszacować wpływ kopania kryptowalut na naszą sprzedaż, bo po prostu nie mamy wglądu w końcowe wykorzystanie naszych procesorów graficznych.
Jednak nasza strategia obejmuje dostarczanie profesjonalnym górnikom kart CMP oraz kart GeForce LHR dla naszych graczy. To pozwala nam sterować dostawą dla graczy. Karty LHR, które zostały dostarczone w drugim kwartale, stanowiły ponad 80% naszych dostaw procesorów graficznych Ampere do komputerów stacjonarnych w drugim kwartale. Teraz zaczynamy dostrzegać, że ceny detaliczne GeForce zaczynają spadać, ale musimy wykonać dodatkową pracę nad [dalszym jej] obniżeniem.
Czytaj też: Chiny wprowadzają kolejne regulacje dotyczące internetu. Zmiany już wkrótce wejdą w życie
Jednak nadal kwestie podaży są dla firmy niejasne i dlatego teraz NVIDIA dąży do dalszego poprawiania tej sytuacji, aby wreszcie karty GeForce były dostępne dla graczy, co oznacza „współpracę z każdym z naszych partnerów handlowych”. Podobny plan firma ma też w sektorze profesjonalnym, a jeśli idzie o jej zaangażowanie w sektorze motoryzacyjnym, skuteczność swojej strategii, obejmującej wszystkie aspekty nowoczesnych samochodów, podparła ostatnim ujawnieniem układu D1 Tesli.