General Motors pokazało aż trzy swoje nowe elektryczne silniki, które będą napędzać przyszłe modele koncernu. Najnowszy Hummer będzie zdecydowanie pierwszym EV z tymi silnikami, co jednoznacznie zapoczątkuje nową erę dla elektryfikacji GM, bo umówmy się, że 5-letni już Bolt EV do specjalnych arcydzieł technologicznych nie należał. Podkreśla to wieść, że względem poprzednich rozwiązań inżynierowie obniżyli masę i rozmiary elektroniki o 50%, zapewniając jednocześnie o 25% wyższą moc.
Nowe elektryczne silniki General Motors i kontroler Ultium Drive
Elektryfikacja jest zdecydowanie przyszłością dla GM. Już teraz, ten amerykański koncern rozwija swoją technologię Ultium, która będzie stanowić podstawę dla nowych elektrycznych pojazdów firmy. Napędzą je łącznie trzy nowe silniki, które ujawnił prezes General Motors, Mark Reuss, podczas konferencji Mackinac 2021, dorzucając do zestawu informacji również zdjęcia, które je przedstawiają.
Czytaj też: Kupując elektryczny model Toyota bZ4X macie spać spokojnie przez 10 lat… podobno
Elektryczne trio obejmuje 180-kilowatowy silnik elektryczny na przednią oś i mocniejszy, bo 255-kW odpowiednik do zamontowania na tylnej lub przedniej osi. Ta dwójka obejmuje silniki na magnesach trwałych, podczas gdy najskromniejszy silnik elektryczny o mocy 62 kW będzie tym indukcyjnym, zapewniając napęd na wszystkie koła. Ujawnienia doczekał się też specjalny kontroler silników Ultium Drive
Czytaj też: Ekologiczne opony Continental. Oto Conti GreenConcept
Co ważne, General Motors będzie mogło dowolnie łączyć ze sobą te silniki, aby zapewniać klientom możliwie najlepsze wartości mocy i momentu obrotowego. Przykładowo Hummer EV może sięgnąć po trzy 255-kW silniki – dwa napędzające tylne koła i jeden napędzający przednie.