Poznaliśmy właśnie pierwszy w historii emulator, który wykorzysta technologię AMD FidelityFX Super Resolution. Dzięki integracji FSR w emulatorze RPCS3 odpalane z poziomu komputera osobistego gry PlayStation 3 zyskają zarówno wyższą jakość grafiki, jak i płynność.
FSR w emulatorze RPCS3 działa cuda
Jeśli interesujecie się grami na PlayStation 3, to z pewnością emulator RPCS3 jest Wam znany. Pozwala on odpalić na tradycyjnych PCtach tytuły z PS3, dzięki emulacji, co niestety jest dla sprzętu bardzo, ale to bardzo wymagające. Tego typu „udawanie” komponentów innego rodzaju nie jest bowiem łatwe. W rzeczywistości jest jednym z najbardziej zasobożernych obciążeń, na jakie można wystawić komputer i jest wysoce zależne od jakości kodowania emulatora.
Czytaj też: Test podręcznego kompresora Baseus Dynamic Eye Inflator Pump
Zabawa w emulowanie jest też trudna po stronie samego ich tworzenia, ponieważ obsługa każdej gry z osobna musi być dodawana niemal ręcznie. Plusem jest z kolei ogromna elastyczność w sferze oprogramowania, co teraz przejawia się implementacją alternatywy open-source dla chwalonego DLSS od NVIDIA.
Czytaj też: Telewizor The Frame 2021 i soundbar w promocyjnej cenie
To z kolei kolejny dowód na to, jak świetnie AMD wpisało się w obecny rynek, bo sama integracja FSR w emulatorze RPCS3 do specjalnie wymagających nie mogła należeć. Tak też tym sposobem emulator zyskał prosty sposób na wzrost płynności i jakości obrazu w porównaniu do oryginalnego potoku renderowania, a w tym możliwość skalowania do rozdzielczości 4K.