Reklama
aplikuj.pl

Używasz AdBlocka? Patrząc po praktykach amerykańskiego wywiadu, postępujesz słusznie

Używasz AdBlocka

Wprawdzie do reklam nie ma się co zrażać, bo przecież to dzięki nim wiele treści w sieci jest dostępnych za darmo, ale jak tu nie reagować na takie doniesienia? Serwis Motherboard wszedł w posiadanie fragmentu listu od senatora z Oregonu, który nie tyle zachęca, ile nakazuje wykorzystywanie AdBlocków pracownikom w biurze zarządzania i budżetu, do których list był kierowany. To z kolej jasno wskazuje, że najwyraźniej AdBlocka wykorzystywać warto.

Najwidoczniej AdBlocka warto używać, dbając o swoje bezpieczeństwo

W liście wspomniano, że pracownicy powinni postępować podobnie, jak dwie słynne agencje wywiadowcze w USA (CIA oraz NSA). Te ponoć od dawna korzystają z narzędzi do blokowania reklam, aby „przeciwdziałać zagrożeniom inwigilacyjnym”. Pismo zawiera wzmiankę na temat tego, że zarówno wrogie państwa, jak i zwyczajni przestępcy, mogą wykorzystywać reklamy internetowe do hakowania systemów państwowych.

Czytaj też: Discord wprowadza integrację z YouTube w ramach funkcji Watch Together

Używasz AdBlocka? Patrząc po praktykach amerykańskiego wywiadu, postępujesz słusznie

To jednak ekstremum. Ciągle niepokojące, ale mniej niebezpieczne (przynajmniej bezpośrednio) wykorzystanie reklam, sprowadza się do samych danych, które te są w stanie gromadzić. Te, jak wiadomo, mogą służyć niecnym celom na czele z manipulowaniem treściami, czy nawet wpływaniem na opinię publiczną w konkretny sposób, dzięki geofencingowemu dostarczeniu reklam, czy newsów.

Czytaj też: Ktoś chętny na rzadki bombowiec B-17 z czasów II wojny światowej?

Niebezpieczeństwo związane z reklamami jest więc na tyle duże, że stosowanie AdBlocka w przeglądarkach jest już nie tyle zalecane, ile wymagane w strukturze rządowej. My, jako typowi Kowalscy, mamy wprawdzie mniej do ukrycia, ale dziś o cyfrowe bezpieczeństwo ewidentnie warto dbać.