Gigant z Mountain View wprowadza kilka nowych funkcji nastawionych na pomoc użytkownikom w dokonywaniu zrównoważonych wyborów. Ich cel jest jasny – zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych.
Nowe funkcje od Google w Wyszukiwarce, Mapach i Podóżach
Coraz więcej firm dołącza do walki z kryzysem klimatycznym, na wszelkie sposoby redukując emisje gazów cieplarnianych. na bieżąco śledzimy plany gigantów motoryzacyjnych i technologicznych, do których dołączają kolejni. Również Google, które zaprezentowało szereg nowych funkcji w swoich usługach.
Czytaj też: Xiaomi szykuje nowy smartfon Mix Fold?
W Wyszukiwarce zmieni się sposób wyświetlania wyników „zmiany klimatu”. By zapobiec dezinformacji, będziemy kierowani do dedykowanej strony z wysokiej jakości informacjami pochodzącymi ze sprawdzonych, uznanych źródeł, w tym z ONZ. W przyszłym roku pojawią się propozycje bardziej ekologicznych opcji podczas zakupów w Google – szukając samochodu dostaniemy propozycję pojazdów elektrycznych i hybrydowych itp. Google zasugeruje też (w USA) bardziej energooszczędne sprzęty gospodarstwa domowego podczas zakupów online.
Czytaj też: Nie wykorzystałeś swoich GB w Orange Flex? Zamień je w… las
W Mapach Google w USA będzie można sprawdzić, które trasy są bardziej ekonomiczne, a jeśli taka trasa będzie również najszybsza zostanie ustawiona jako domyślna. Funkcja ta trafi do Europy w przyszłym roku. Nawigacja rowerowa w Mapach dostanie uproszczony widok, by na ekranie widać było zarówno instrukcje jak i szczegóły dotyczące trasy. W sekcji Podróże, podczas wyszukiwania lotów, zobaczymy emisje dwutlenku węgla związane z każdym lotem, a także jak wybór klasy wpływa na indywidualny ślad węglowy.