Więcej Drive-Thru napędzanych sztuczną inteligencją? MacDonald’s sprzedał technologię

Drive-Thru napędzanych sztuczną inteligencją, MacDonald's

Dzięki sztucznej inteligencji automatyzacja może wejść na zupełnie nowy poziom, czego przykładem są wyjątkowe Drive-Thru MacDonald’s, których liczba najpewniej wzrośnie w przyszłości i to najpewniej tylko w ramach tej restauracji, jak wynika z informacji podawanych przez Restaurant Dive. MacDonald’s sprzeda bowiem ponoć klucz do Drive-Thru napędzanych sztuczną inteligencją.

MacDonald’s rozszerzy dostępność Drive-Thru napędzanych sztuczną inteligencją

Wedle wspomnianego źródła już w grudniu McDonald’s sprzeda swoje laboratorium McD Tech Labs firmie IBM w celu „dalszego przyspieszenia” prac nad zautomatyzowanymi systemami zamówień głosowych. Nowa umowa pomoże zastosować tę technologię w większej liczbie krajów, języków oraz menu, a na jej mocy McD Tech Labs dołączy do IBM Cloud & Cognitive Software.

Czytaj też: Elektryczny samolot zasilany wodorem w planach Alaska Air i ZeroAvia

Reklama

Warto przypomnieć, że McDonald’s rozpoczął testowanie swoich Drive-Thru napędzanych sztuczną inteligencją do przyjmowania zamówień w 10 restauracjach w Chicago późną wiosną bieżącego roku. System nie był idealny, bo trudno tak określić około 85% dokładność, co zmuszało pracowników do interwencji w około 1 na 5 zamówień, ale ponoć ta technologia przyniosła „znaczne korzyści” zarówno klientom, jak i pracownikom. Wymaga jednak jeszcze sporo poprawek.

Czytaj też: Lennar, czyli największe na świecie osiedle domów wydrukowanych w 3D

Chris Kempczinski, czyli dyrektor generalny firmy, powiedział, że wdrożenie technologii na szerszą skalę zajmie ponad rok lub dwa. Z poczynań firmy wynika z kolei, że IBM jest kluczem do odniesienia sukcesu na tym poletku.