Reklama

GTA San Andreas VR – co wiemy o tej wersji gry?

gta san andreas vr

GTA San Andreas VR wzięło nas z zaskoczenia. O tytule do niedawna nie wiedzieliśmy jeszcze kompletnie nic, ale powoli informacje zaczynają do nas docierać. Co szykują autorzy portu?

GTA San Andreas VR – jaki silnik?

Dopiero co zachwycaliśmy się, że GTA The Trilogy Definitive Edition trafi na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X, Nintendo Switch i prawdopodobnie jeszcze na smartfony, a tymczasem okazało się, że jedna z produkcji dostępna będzie także na platformie VR. Powstaje jednak pytanie – o jaką wersję oparte zostanie GTA San Andreas VR?

GTA San Andreas VR nie jest reklamowane jako część zestawu GTA The Trilogy Definitive Edition, więc niektórzy zaczęli obawiać się tego, czy w takim razie deweloperzy po prostu nie wezmą starszej wersji gry i to w niej będziemy musieli się bawić? Oficjalnej informacji na temat tego, na podstawie, której wersji gry działać będzie GTA San Andreas VR nie otrzymaliśmy, ale raczej skłaniałbym się do nowszego wydania.

Czytaj też: Łatki i DLC Cyberpunk 2077 opóźnione

Wszystko dlatego, że gry VR potrzebują sporych mocy obliczeniowych (a tych Oculus Quest 2 aż tak dużo nie ma), a więc potrzebna jest doskonała optymalizacja. W przypadku VR nawet takie rzeczy jak cykl dnia i nocy (a więc cienie i oświetlenie) mogą być przytłaczające dla headsetów wirtualnej rzeczywistości, a San Andreas takowy system oczywiście posiada. Skorzystanie ze starej wersji silnika gry wydaje się być nierozsądne, biorąc pod uwagę to, że dziś silniki Unity oraz Unreal oferują wiele gotowych rozwiązań VR dla deweloperów. Jak wiadomo – GTA The Trilogy Definitive Edition powstaje na Unreal Engine, więc jestem niemalże pewny, że to będzie „ta” wersja gry.

Kto odpowiada za GTA San Andreas VR?

Okazuje się, że tak samo jak w przypadku GTA The Trilogy Definitive Edition – za produkcję nie odpowiada główny zespół Rockstara. Oryginalni twórcy pracują w tej chwili nad GTA 6, a prace nad remasterem oddali ekipie zwanej Grove Street Games.

To jednak nie ten zespół tworzy też GTA San Andreas VR. Za przeniesienie gry na gogle wirtualnej rzeczywistości odpowiedzialna jest jeszcze inna ekipa – Video Games Deluxe. Czy mają oni odpowiednie doświadczenie do takiego wyzwania?

Czytaj też: Ray Tracing w Battlefield 2042 tylko na PC. Znamy plan NVIDIA i DICE

Można powiedzieć, że nadają się do tego idealnie, ponieważ to właśnie oni są odpowiedzialni za przeniesienie na PCVR i PSVR LA Noire. Ich LA Noire: The VR Case Files odniosło jakościowy sukces, a port był przemyślany, ponieważ grę w znaczny sposób zmodyfikowano również pod kątem fabularnym. VR się jednak rozwinął a model rozgrywki San Andreas raczej nie będzie wymagał wycinania żadnej zawartości. O jakość możemy być spokojni. Nie mogę się doczekać lotu Hydrą!