Battlefield 2042 na konsolach – najlepszy na PS5

battlefield 2042

Pojawiły się pierwsze dokładniejsze porównania graficzne Battlefield 2042. Gracze przejrzeli to co udało się osiągnąć na PC i każdej nowej konsoli i dzięki temu wiemy już, który sprzęt sprawdza się najlepiej.

Battlefield 2042 – premiera dopiero będzie

Oficjalna data wydania Battlefield 2042 to 19 listopada 2021. Już teraz jednak można w tę produkcję grać, jeśli zapłaciliśmy za zamówienie przedpremierowe lub jesteśmy posiadaczami abonamentu EA Play. Tytuł można zatem już sprawdzać i pojawiają się pierwsze wnioski.

Czytaj też: Nowe dane o PS5 – masa exów nadciąga, Assassin’s Creed potężną marką

Reklama

Sam Battlefield 2042 odpaliłem w ramach 10 godzin EA Play i jeśli miałbym oceniać tytuł pod kątem graficznym, to mam wrażenie, że gra zaliczyła wyraźny spadek w stosunku do Battlefield V. Poprzednia odsłona serii postawiła poprzeczkę wysoko, oferując piękną grafikę, destrukcję otoczenia oraz nawet możliwość stawiania własnych struktur. W BF 2042 wszystko ma mniej szczegółów i jest sterylne, co do końca mi się podoba. Dostajemy po prostu brzydszą od poprzedniczki grę.

Porównanie Battlefield 2042

Jak zatem wyglądają różnice pomiędzy Battlefield 2042 na PC, Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5? Teoretycznie Xbox Series X powinien oferować minimalnie lepszą grafikę, niż PlayStation 5, ale okazuje się, że jest inaczej! To PlayStation 5 prowadzi w starciu konsol.

Analiza gry ujawnia, że oczywiście najlepsza jakość grafiki jest dostępna na PC. Jeśli jednak gramy na konsolach, to w przypadku rozdzielczości – powinniśmy wybrać PS5. To ten sprzęt ma minimalną przewagę na Series X, choć zwykle widzimy w obu przypadkach nienatywne 4K i 60 klatek na sekundę. Xbox Series S oferuje rozdzielczość 1260p i 60 fps.

Czytaj też: Rockstar przeprasza za GTA The Trilogy, a gracze naprawiają grę

Jeśli jednak spojrzymy na samą płynność gry, to tutaj wyniki są zaskakujące. Wychodzi bowiem na to, że w przypadku konsol, tylko najsłabszy Xbox Series S potrafi utrzymać stabilne 60 fps! Zarówno Xbox Series X, jak i PlayStation 5 zaliczają od czasu do czasu spadku płynności. Szczególnie problemy da się odczuć, gdy wybierzemy Sundance. Winguit tej postaci pozwala nam szybować nad polem bitwy i gra ma wtedy wyraźny problem z klatkarzem.

Gdy spojrzymy na tekstury – PC oferuje najładniejszy wygląd, a Xbox Series S – najsłabszy. W przypadku PlayStation 5 i Xbox Series S mamy do czynienia z podobnymi teksturami, ale PS5 oferuje kilka lepiej wyglądających obiektów, zbliżając się jakością bardziej do PC. Zasięg rysowania obiektów jest taki sam na każdym sprzęcie, choć minimalnie słabszy na Xbox Series S.