Sprzedaż Battlefield 2042 niepokoi, a EA stara się zatrzymać falę zwolnień

battlefield 2042

Battlefield 2042 przyniósł EA masę problemów. Okazuje się jednak, że jeśli chodzi o sprawy finansowe, to nie jest jednak tak źle. Gorzej, że firmę opuszczają cenne talenty.

Sprzedaż Battlefield 2042

Tom Henderson dostarczył informacji dotyczących sprzedaży gier z serii Battlefield w ciągu pierwszego tygodnia od premiery. Wspaniały marketing, rozpalone emocje graczy widzących podobieństwa do kultowego Battlefield 3 i 4 – jak to miało nie zadziałać i nie wpłynąć dobrze na sprzedaż Battlefield 2042? Oczywiście, że wpłynęło pozytywnie, co niestety niepokoi, bo deweloperzy i wydawca nie odczuli finansowo problemów produkcji. Oto jak prezentowała się sprzedaż poszczególnych odsłon Battlefield w ciągu pierwszego tygodnia na rynku:

  • Battlefield 3 – 4.68 miliona kopii
  • Battlefield 1 – 3.46 miliona kopii
  • Battlefield 4 – 2.59 miliona kopii
  • Battlefield: Hardline – 1.48 miliona kopii
  • Battlefield: Bad Company 2 – 1.39 miliona kopii
  • Battlefield: Bad Company – 0.44 miliona kopii
  • Battlefield 2042 – 4.23 miliona kopii

Teoretycznie powinniśmy jeszcze brać pod uwagę zwroty, ale przykład Cyberpunk 2077 pokazuje, że nawet jeśli jest o nich głośno, to potem okazuje się, że nie mają one dużego wpływu na finalną sprzedaż produkcji.

Czytaj też: Battlefield 2042 traci graczy, a DICE dodaje skin Świętego Mikołaja

Bez problemu widać, że masa graczy zaufała DICE i wierzyła, że będę się w grze dobrze bawić, jak w innych grach z serii. Tylko Battlefield 3, który jak na tamte czasy wyglądał fenomenalnie, osiągnął lepszy wynik, niż Battlefield 2042. Przyznaję też, że widząc wynik Bad Company 2 robi mi się po prostu przykro, bo była to wspaniała odsłona serii, ale patrząc po jej sprzedaży – nie dziwne, że EA broni się tak przed jej kontynuowaniem.

Fala zwolnień w EA

Już przed premierą Battlefield 2042 docierały do mediów niepokojące informacje o tym, iż niektórzy pracownicy rozpoczęli rozmowy o pracę w innych firmach na wypadek, gdyby BF2042 okazał się porażką. Wiele osób przewidywało wtopę i rzeczywiście taki scenariusz się spełnił.

Czytaj też: Pre-order Stalker 2 Heart of Chernobyl sprawił, że odechciało mi się w to na razie grać

Z firmy odeszła masa osób, a EA wymieniło głównych designerów marki, którzy mają popchnąć ją teraz w lepszym kierunku. Twórca Titanfall i Star Wars Jedi może być osobą, która rzeczywiście odbuduje renomę marki Battlefield i studia DICE. Według informatora – osoby odpowiadające za design Battlefield 2042 już się tym nie zajmują, a nowi pracownicy powinni bardziej słuchać się graczy. EA określa aktualny stan produkcji, jako solidną podstawę do odbudowania marki.

Co ciekawe, okazuje się, że Electronic Arts rozesłało do wszystkich pracowników wiadomość email, w której ma przeciwdziałać zwolnieniom w całym EA. Firma obiecuje zebrać od pracowników informacje na temat problemów i rozwiązać sprawy, które mogą wpływać na nie najlepszą formę najważniejszych osób.