DICE przedstawiło informacje dotyczące nadchodzącej aktualizacji Battlefield 2042. Twórcy zapowiedzieli również swój standardowy urlop, który wkrótce się rozpocznie. Co nowego w aktualizacji 3.1?
Aktualizacja 3.1 Battlefield 2042
Pozostali pracownicy DICE mają ciężko pracować nad tym, aby gra osiągnęła zadowalający graczy stan. Ekipa podobno wierzy, że produkcję da się naprawić i regularnie udostępnia łatki, które mają poprawić stan tytułu. Co nas czeka w dzisiejszej aktualizacji 3.1? Na liście zapowiadanych zmian znalazły się takowe pozycje:
Poprawki, zmiany i usprawnienia
Ogólne
- Gracze, którzy nie są liderami grupy, mogą teraz anulować oczekiwanie w kolejce.
- Xbox – rozgrywka międzyplatformowa może być włączona/wyłączona w menu opcji na konsoli Xbox.
- Ustawienia sortowania będą teraz prawidłowo zapamiętywane po odświeżeniu przeglądarki serwerów Battlefield Portal.
- Naprawiono błąd powodujący, że po dołączeniu do serwera na ekranie odrodzenia czasem nie pokazywało się żadne wyposażenie, co uniemożliwiało wybór broni.
- Wprowadzono poprawki mające zapewnić większą spójność asysty celowania podczas rozgrywki na konsolach.
- Zmniejszono skuteczny zasięg bojowy Szarika i jego ogólną wytrzymałość.
Dźwięk
- Wprowadzono szereg zmian w ogólnym systemie dźwięku, by poprawić wrażenia w takich obszarach jak czystość, odległość od źródła i percepcja kierunkowa.
- Naprawiono błąd powodujący, że kroki żołnierzy nie zawsze wydawały dźwięki właściwe dla pomieszczeń.
Broń
- Usunięto odbicie z podwieszanych wyrzutni granatów przy ostrzale na krótkim dystansie.
- Granaty ppanc. 40 mm powodują teraz właściwe uszkodzenia pojazdów
- Naprawiono błąd powodujący, że część broni wyświetlała nieprawidłową liczbę nabojów w niektórych magazynkach.
- Wydłużono animację przeładowywania karabinów powtarzalnych DXR-1 i NTW-50 o 0,2 sekundy.
- Dostosowano wartości rozproszenia w przypadku większości broni, co prowadzi do szybszego zmniejszenia rozproszenia podczas ostrzału kontrolowanego lub krótkimi seriami.
- Dostosowano przyrost rozproszenia dla większości broni. Teraz potrzeba nieco więcej czasu, aby broń stała się drastycznie mniej precyzyjna w trybie ognia ciągłego.
- Dostosowano wartości odrzutu, by zapobiec nadmiernym skokom odrzutu w przypadku AK24, LCMG, PKP-BP, SFAR-M GL i PP-29.
- Poprawiono celność ognia niecelowanego we wszystkich SMG, aby bardziej odróżniały się od innych rodzajów broni automatycznej.
- Zmniejszono rozproszenie i odrzut LMG, by poprawić skuteczność w trybie ognia ciągłego.
- Wprowadzono dodatkowe usprawnienia kontroli odrzutu w przypadku wszystkich broni, w szczególności broni automatycznych.
- Zwiększono obrażenia i ich spójność na krótkim dystansie w przypadku MCS-880 przy użyciu pocisków śrutowych lub strzałek.
- Naprawiono błąd powodujący, że pociski były wystrzeliwane poniżej celu gracza w przypadku SFAR-M GL i K30.
Pojazdy
- Naprawiono błąd powodujący, że broń pojazdu czasami nie zadawała obrażeń od wybuchu przy bezpośrednim trafieniu.
- Zmniejszono skuteczność działka 30 mm dla pojazdów naziemnych przeciwko piechocie. Teraz szybciej się ono przegrzewa, ma nieco mniejszą szybkostrzelność i obrażenia od wybuchu, a także większe ograniczenie obrażeń wraz ze wzrostem dystansu.
- Szybkostrzelność: 350 -> 330.
- Wzrost nagrzania na strzał: 0,13 -> 0,14.
- Spadek nagrzania na sekundę: 0,5 -> 0,475.
- Obrażenia od wybuchu: 20 -> 18.
- Poduszkowiec LCAA – wyrzutnia granatów 40 mm GPL
- Obrażenia od wybuchów: 55 -> 35.
- Prowadzenie ostrzału w górę z zasobnika z granatami 40 mm jest teraz łatwiejsze.
- EBAA Wildcat – działo 57 mm
- Usunięto rozproszenie.
- Amunicja: 12-> 8.
- Obrażenia przy trafieniu: 85 -> 75.
- Obrażenia od wybuchu: 70 -> 35.
Gadżety
Granat odłamkowy
- Wydłużono czas detonacji granatu odłamkowego po pierwszym odbiciu w przypadku bezpośredniej kolizji: 1,1 sek. -> 1,4 sek.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez granaty odłamkowe we wszystkich trybach gry, aby zadawały 120 pkt. obrażeń, a także gwarantowały zabójstwo graczy z pancerzem.
- Zmniejszono maksymalny zapas amunicji granatów odłamkowych i zapalających: 2 -> 1.
Czujnik zbliżeniowy
- Zmniejszono promień dostrzegania: 30 m -> 20 m.
- Zmniejszono czas działania: 30 sek. -> 14 sek.
- Zmniejszono ilość czujników zbliżeniowych, które gracz może mieć przy sobie i rozstawić: 2 -> 1.
Battlefield Hazard Zone
- Naprawiono błąd powodujący, że przemieszczający się LATV4 Recon sił okupacyjnych odradzał się w nieodpowiednich momentach lub wcale.
Czytaj też: Zmian w grafice Uncharted: Legacy of Thieves Collection zbyt dużo nie ma
Przełamanie
- Kalejdoskop – usunięto cel do przejęcia na dachu. W dolnej części dużej mapy Przełamania znajdują się teraz dwa cele do przejęcia, a w dolnej części małej mapy Przełamania – jeden.
- Kosmodrom– usunięto cel do przejęcia na dachu. W dolnej części dużej i małej mapy Przełamania znajduje się teraz jeden cel do przejęcia.
- Klepsydra – usunięto cel do przejęcia na dachu. W dolnej części dużej i małej mapy Przełamania znajduje się teraz jeden cel do przejęcia. Naprawiono również błąd powodujący, że gracze odradzali się poza polem walki.
Żołnierz
- Poprawiono cofanie się na obiekty w pozycji leżenia.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący, że gracze mogli stać się niewidzialni podczas odrodzenia w pełni obsadzonym / zniszczonym pojeździe.
Wolne w DICE
Oprócz zapowiedzenia kolejnych zmian w grze, DICE przypomniało o swoim corocznym urlopie. Aktualizacja nr 3.1 to ostatnia aktualizacja gry przed rozpoczęciem okresu świątecznego. Oznacza to, że członkowie zespołów DICE zrobią sobie przerwę pod koniec tego miesiąca, by w nowym roku powrócić ze świeżymi głowami.
Czytaj też: Nowe Splinter Cell przypomina Assassin’s Creed
To właśnie od nowego roku ma ruszyć pierwszy sezon gry i dalsze naprawianie produkcji. DICE przypomniało o wątku na forum EA, gdzie zamieszczane są znane przez deweloperów błędy, nad którymi aktualnie pracują.