Jaguar zaprezentował właśnie luksusowego Range Rover Evoque 2019, który ugości na swoim pokładzie całą masę modernizacji. Począwszy od jednostki napędowej, poprzez światła, a skończywszy na zewnętrznych i wewnętrznych zmianach w wyglądzie.
Największą nowością będzie oczywiście pójście w rozwiązania przyjazne dla środowiska, przez co mamy rozumieć obecność silnika elektrycznego w ramach architektury Premium Transverse. Ten będzie jednak niewielki… jak to na hybrydę MHEV przystało, bo zaledwie 48 V. Będzie się uaktywniał (dając odpocząć swojemu benzynowemu lub dieslowemu kuzynowi z napędem na przód) przy prędkościach niższych, niż 17 km/h, podczas gdy energię będzie gromadził podczas hamowania w baterii wbudowanej w podłogę. Wynik? Zmniejszenie emisji CO2 o całe 8 gramów na kilometr. W przeciągu następnych 12 miesięcy Jaguar na rynek wtoczy się również druga wersja Evoque, która tym razem będzie hybrydą plug-in, co oznacza tyle, że baterie będzie można ładować za pomocą zewnętrznej wtyczki.
Swój „konik do zieleni” Jaguar pokazuje również w samym wyposażeniu, twierdząc, że każdy pojazd został stworzony z 33 kg materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Range Rover Evoque 2019 jest wprawdzie zaprojektowany specjalnie do miejskiego klimatu, ale ma radzić sobie równie świetnie podczas weekendowych wypadów za miasto. Po stronie nowinek technicznych nie mogło zabraknąć kamer z podglądem w czasie rzeczywistym. Te znalazły się na tyle, a nawet podwoziu, transmitując obraz HD na jeden z dwóch ekranów dotykowych lub lusterko wewnętrzne. Całość dopełniają reflektory Slim Matrix LED, płaskie klamki drzwi, zmniejszone szczeliny w panelach zewnętrznych i wydłużony o 21 mm rozstaw osi.
Evoque 2019 będzie dostępny w dwóch kolorach nadwozia, ale już teraz mieszkańcy Wielkiej Brytanii mogą składać na niego zamówienia zaczynające się od 40500$.
Czytaj też: Kolumbia Brytyjska chce powoli przerzucać się na elektryczne samochody
Źródło: New Atlas