Para naukowców z Harvard Business School i University of British Columbia odkryła, że przy pozyskiwaniu darowizn od bogatych ludzi warto zaoferować im poczucie kontroli. W artykule opublikowanym w PLOS ONE opisują oni swoje badania.
Badanie polegało na napisaniu i wysłaniu listów do 12 tysięcy absolwentów Ivy League, którzy zarabiają przynajmniej 100 tysięcy dolarów rocznie. Naukowcy stworzyli dwie wersje listu, w których były prośby o darowiznę na cele charytatywne. Oba zostały napisane w inny sposób, a jeden z nich dawał czytelnikowi poczucie kontroli.
Następnie naukowcy porównali ilość przekazanych pieniędzy. Okazało się, że osoby, które otrzymały list z poczuciem kontroli dawali średnio 432 dolary, a druga grupa osób 270 dolarów. Różnica jest więc całkiem spora. Badanie to pokazuje, że prowadząc akcje charytatywne należy zapewnić poczucie kontroli dawcom – można wtedy uzbierać więcej pieniędzy.
Czytaj też: W jaki sposób można wykorzystać stare choinki?
Źródło: Medicalxpress