Reklama
aplikuj.pl

Poszerzony Dodge Charger SRT Hellcat 2020 robi wrażenie

Poszerzony Dodge Charger SRT Hellcat 2020 robi wrażenie
Poszerzony Dodge Charger SRT Hellcat 2020 robi wrażenie

Po tym, jak Dodge ogłosiło Challenger Hellcat Widebody każdy mógł być pewny, że czterodrzwiowa wersja również go otrzyma, co tylko potwierdziły teasery sprzed kilku miesięcy, a teraz wreszcie oficjalne fotki „poszerzonego” Dodge Charger SRT Hellcat, czyli po prostu z pakietem Widebody. 

Czytaj też: 25 supersamochodów z Lamborghini Veneno na czele zostanie sprzedanych z rządowej kolekcji

Dodge oficjalnie potwierdziło przy tym, że Charger Hellcat będzie dostępny od jesieni 2019 roku wyłącznie w wersji Widebody, którą na drogach będziemy mogli zobaczyć na początku 2020 roku. Nowy model nie doczekał się możliwie najlepszego silnika, bo ponownie postawiono na znajomą V8 o pojemności 6,2 litra, która zapewnia 707 koni mechanicznych mocy i 881 Nm momentu obrotowego. Wysyła to na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni TorqueFlite 8HP90.

Przekłada się to na imponujące wynik Charger SRT 2020 Hellcat Widebody, który w zaledwie 3,6 sekundy dobije „do setki” (dokładnie 60 mil na godzinę) i wyścig na ćwierć mili zaliczy w 10,96 sekundy. 315 km/h prędkości maksymalnej również robi wrażenie, choć to o całe 12,87 km/h mniej, niż standardowy Hellcat. Nic jednak dziwnego, bo obecność szerszych opon i błotników robi swoje, choć wynagradza to dodatkową przyczepnością. Na osiągi przełożyło się również to, że Hellcat jest o 3,5 cala szerszy i warto wspomnieć, że po stronie układu hamulcowego postawiono na tarcze Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Poszerzony Dodge Charger SRT Hellcat 2020 robi wrażenie

Nie bójcie się też o sprawność trzech trybów adaptacyjnych Bilstein, bo te zostały przystosowane do konfiguracji Widebody, podobnie jak sprężyny, które są teraz o 32 procent sztywniejsze niż wcześniej. Ponadto samochód doczekał się nowego układu wspomagania kierownicy, którym można zarządzać, jak mocą silnika, prędkością zmiany biegów i kontrolą trakcji na 8,4-calowym ekranie informacyjnym w samochodzie. Warto też wymienić dodatek Launch Assist, wykorzystuje czujniki prędkości kół samochodu do wykrywania ślizgania się koła przy starcie i modyfikuje moc silnika, aby odzyskać przyczepność, w ciągu milisekund.

Czytaj też: Poznaliśmy ceny Shelby GT500 2020

Źródło: Road and Track