Mercedes-AMG GLE 2021 trafi do sprzedaży w nadwoziu coupe, choć producentowi zajęło to naprawdę długo. Niektórzy mogą być nawet nieco rozczarowani, bo ten coupe jest aż zbyt podobny do oryginalnego modelu crossover i rzeczywiście, różni je głównie o 2,4-cala węższy rozstaw osi.
Czytaj też: Elektryczny Porsche Taycan 2020 na Nurburgring
Jednak nie możemy aż tak umniejszać modelowi Mercedes-AMG GLE 2021, bo „coupe” widać w nim przez niższy, opadający na obniżony o 2,4 cala bagażnik dach, który eksponuje przednią część samochodu i nic dziwnego.
To właśnie pod maską znajdzie się m.in. 3-litrowy, rzędowy silnik sześciocylindrowy, który występuje w innych modelach AMG 53, który jest dodatkowo wyposażony w 48-woltowy wzmacniacz hybrydowy. W przypadku krótkich serii ten elektryczny system dodaje do silnika benzynowego kolejne 21 koni mechanicznych, co maksymalizuje moc do 429 KM. W Europie nie zabraknie też opcji z silnikami wysokoprężnymi.
Na standardowych 21-calowych kołach i z napędem na cztery koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej przekładni hydrokinetycznej z przekładnią hydrokinetyczną, coupe GLE 2021 dobija do 96 km/h w 5,2 sekund. Po stronie maksymalnej prędkości dostajemy ograniczone elektronicznie 250 km/h. Jego początkowa cena ma sięgać 70000$
Czytaj też: Nissan GT-R 2020 z ulepszeniami podwozia i układu napędowego
Źródło: Road and Track