Jeszcze w tym roku Audi wprowadzi do swojej oferty odświeżoną serię A5, a więc A5 Coupé, A5 Cabriolet i A5 Sportback, w której nie szczędziło ulepszeń, a nawet nowości w postaci hybrydowego układu napędowego.
Czytaj też: Volkswagen ogłosił program przerabiania starych garbusów na EV
W chwili premiery w ofercie Audi znajdą się cztery warianty A5 z łagodną, bo 12-woltową hybrydą z alternatorem napędzanym paskiem i rozrusznikiem, które mogą odzyskiwać energię z wału korbowego i przechowywać ją w małym akumulatorze litowo-jonowym. Audi twierdzi, że współpracuje z systemem Stop-Start w celu poprawy wydajności i zmniejszenia emisji CO2.
Po stronie skrzyni biegów mowa o standardowej automatycznej – siedmobiegowej S tronic, lub ośmiobiegowej tiptronic. Napęd na cztery koła jest standardem w wszystkich wersjach silnikowych prócz tej najsłabszej (163 KM).
Po stronie wyglądu Audi postarało się o odświeżenie przednich oraz tylnych zderzaków, nad którymi znalazły się większe wloty powietrza i szerszy grill. Modele S-Line mają go wykończonego w stylu plastra miodu, a samochody niżej w szeregu już zwyczajne poziome listwy. Wszystkie samochody są standardowo wyposażone w reflektory LED, a opcjonalnie w diody LED Matrix.
Większe zmiany zostały wprowadzone wewnątrz samochodu. A5 otrzymały nowy 10,1-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, zestaw wskaźników cyfrowych Virtual Cockpit na 12,3-calowym ekranie, czy obecność hotspotu Wi-Fi w standardzie. Ceny są jeszcze nieznane, a pierwsze dostawy do salonów dealerskich rozpoczną się na początku roku 2020.
Czytaj też: Elektryczny hipersamochód McLaren powstanie pod jednym warunkiem
Źródło: Autocar