Korzystając z biblioteki EMbree udało się uzyskać rozwiązanie, które pozwala procesorowi na obliczenia konstrukcji BVH, a karcie graficznej na tworzenie ray tracingu w shaderach. Sprawia to, że nie potrzeba grafiki sprzętowo obsługującej to rozwiązanie – poradzi sobie z tym każde GPU kompatybilne z DirectX 11.
Zaktualizowany silnie World of Tank enCore RT będzie obsługiwał jednoczesne renderowanie, które zostało stworze we współpracy z Intelem i daje podwaliny nad przyszłą implementacją ray tracingu. Bronislav Sviglo, kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks, mówi:
Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród rewolucjonizujących ten aspekt. Tworzenie cieni opartych o ray tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny.
Czytaj też: Surowe kary za opuszczenie rankingowej gry w Gears 5 zbierają żniwo
Póki co jednak możecie zobaczyć jak będzie to wyglądało poprzez specjalną aplikację World of Tanks encore RT. Możecie ją pobrać pod tym linkiem.
Czytaj też: Tajemnicze demo gry ma prezentować grafikę na PlayStation 5
Źródło: Materiały prasowe