Reklama
aplikuj.pl

Najmocniejsze Porsche 911, czyli 911 Turbo S 2021

Najmocniejsze Porsche 911, 911 Turbo S 2021, Porsche 911 Turbo S 2021, nowe Porsche

Najnowsze Porsche 911 Turbo S jest już tutaj (via Motor1), choć zapowiedzi doczekało się wczoraj z udziałem byłego kierowcy F1 i ambasadora marki Porsche, Marka Webbera.

911 Turbo S, czy to w wersji coupe, czy kabriolet, jest napędzany zaktualizowaną wersją podwójnie turbodoładowanego turbosprężarkami VTG 3,8-litrowego silnika Porsche typu bokser. Aktualizacja zapewnia znaczny wzrost mocy od poprzednika – z 580 koni mechanicznych do 640 KM i z 750 Nm momentu obrotowego do 800 Nm.

Wzrost mocy pozwala flagowcowi 992. generacji na sprint od zera do prędkości 96,5 km/h w zaledwie 2,6 sekundy dla coupe i 2,7 sekundy dla kabrioletu. Maksymalna prędkość dla obu typów nadwozia wynosi jednak 330 km/h, dzięki 8-biegowemu PDK z ulepszonym przełożeniem napędu końcowego na cztery koła.

Oprócz aktualizacji wydajności, ogólna szerokość i rozstaw kół 911 Turbo S 2021 stała się szersza w celu poprawienia dynamiki jazdy. Samochód doczekał się również adaptacyjnych klap dla wlotów powietrza z przodu w celu poprawy aerodynamiki, podczas gdy większe tylne skrzydło powinno zapewniać większą siłę docisku niż wcześniej. Po raz pierwszy 911 Turbo ma różne średnice kół: 20-calowe koła z oponami 255/35 z przodu i 21-calowe koła z oponami 315/30 z tyłu.

Inne standardowe osiągi i właściwości jezdne przeniesione z poprzednika obejmują dynamiczne sterowanie podwoziem Porsche, układ kierowniczy tylnej osi i ceramiczne hamulce kompozytowe. Przednie zaciski mają teraz 10 tłoków, a tarcze hamulcowe zyskały dodatkowe 10 mm średnicy. Nowością w tej generacji jest sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) i sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami.

Wewnątrz nowy 911 Turbo S ma tapicerkę ze skóry i włókna węglowego z jasnymi srebrnymi akcentami. Sportowe fotele można regulować w 18 kierunkach, a środkowy ekran dotykowy PCM ma 10,9 cala. Porsche 911 Turbo S Coupe 2021 będzie wyceniony na 203500 dolarów, a 911 Turbo S Kabriolet na 213300 dolców. Premiera w salonach? Gdzieś pod koniec 2020 roku.