Reklama
aplikuj.pl

Koenigsegg Gemera straci wiele przez prawo w USA

Koenigsegg Gemera, Koenigsegg, Gemera, lusterka Gemera

Wygląda na to, że nabywcy modelu Gemera od Koenigsegga w Europie będą szczęśliwsi od tych z USA, ponieważ tam ten samochód straci na designie.

Jak podaje Motor1, federalne przepisy dotyczące pojazdów silnikowych w USA mogą zepsuć projekt Koenigsegg Gemera. Wymagają bowiem bocznego lusterka kierowcy po zewnętrznej stronie samochodu, a tak się składa, że Gemera nie ma takich lusterek. Zamiast tego Koenigsegg w ich miejsce zamontował kamery.

Jednak w wywiadzie dla Motor Trend, przedstawiciel Koenigsegg wyjawił, że zrobi wszystko, co konieczne, aby spełnić przepisy USA. Firma ma nawet nadzieję, że USA zmieni przepisy, aby zezwolić na te kamery, zanim Gemera pojawi się w 2022 roku.

A czym w ogóle Gemera jest? Już śpieszę z odpowiedzią. Dla Koenigsegga jest ona wyjątkowa, bo to pierwszy w historii firmy samochód napędzany trzycylindrowym silnikiem i oferujący miejsce dla czterech pasażerów.

Gemera może nie tylko pomieścić cztery dorosłe osoby, ale także zapewnić wystarczająco dużo miejsca na przewóz ich bagażu. W rzeczywistości jest to samochód hybrydowy, który według jego twórców „przewyższa większość dwumiejscowych megacarów, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych”. Niestety powstanie w nakładzie jedynych 350 egzemplarzy.

Jeśli mowa o układzie napędowym, pod gładkim nadwoziem Gemera znalazł się 2,0-litrowy, trzycylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem i suchą miską olejową. Połączenie, które Koenigsegg określa nazwą Tiny Friendly Giant i które uzupełniają jeszcze trzy silniki elektryczne, po jednym na każde tylne koło i jednym na przednią oś. Są one zaprzęgnięte bezpośrednio do wału korbowego silnika spalinowego.

Moc wyjściowa systemu wynosi 1700 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 3500 Nm. Te liczby wystarczają do rozpędzenia tego czteromiejscowego hipersamochodu od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,9 sekundy. Producent samochodów twierdzi również, że nawet przyspieszenie do prędkości 400 km/h zachodzi w „rekordowym tempie”.

Dzięki 800-woltowemu akumulatorowi Gemera może podróżować do 50 km w trybie czysto elektrycznym. Co jeszcze bardziej imponujące, może osiągać prędkość do 300 km/h podczas pracy wyłącznie na energii elektrycznej. Całą moc można łatwo kontrolować dzięki układowi kierowniczemu i napędowi na wszystkie koła i systemom wektorowania momentu obrotowego..