DirectX 12 Ultimate to najnowsza wersja API od Microsoft. Podczas wydarzenia DirectX Innovation Day odbyła się jego premiera.
Nowe API ujednolici platformy PC i Xbox Series X. Do tej pory gry na obie platformy musiały powstawać osobno – trzeba było dane tytuły dostosować do PC lub konsoli. Wraz z DirectX 12 Ultimate wszystko się zmienia. Tworzenie gier i ich konwersja będzie znacznie prostsza, co powinno pozwolić na tworzenie znacznie większej ilości gier na obie platformy.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News
DirectX 12 Ultimate przynosi też sporo nowości. Jest to Raytracing 1.1, który ma miedzy innymi inline raytracing. Pojawi się też Variable Rate Shading. Ta funkcja umożliwia zmienianie współczynnika cieniowania, co pozytywnie wpłynie na wydajność danych gier.
Kolejne rzeczy to Mesh Shader i Sampler Feedback. Ta pierwsza rzecz umożliwia tworzenie znacznie bardziej szczegółowych i szybko zmieniających się scen. Sample Feedback obiecuje lepszą jakość obrazu i krótsze czasy ładowania, dzięki dostarczaniu bardziej szczegółowych informacji dla programistów.
DirectX 12 Ultimate wprowadza więc nową jakość na komputery i konsole Microsoft. Ciekawe, kiedy pojawią się pierwsze gry korzystające z tej technologii.
Czytaj też: Deloitte i Huawei pokazują jak sieć 5G pomaga w walce z Koronawirusem