Oto i one – dwie nowe hybrydy Land Rovera w postaci modelu Range Rover Evoque oraz Discovery Sport, które bazują na tym samym układzie napędowym.
Oba modele otrzymują zupełnie świeżutki trzycylindrowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Jego sercem jest 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem, zapewniający moc 197 koni mechanicznych, do których kolejne 107 KM dorzuca silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi i akumulator litowo-jonowy 15 kWh.
To sprawia, że łączna moc znamionowa wynosi 304 KM, a moment obrotowy skacze na wartość 540 Nm zarówno dla Evoque, jak i Discovery Sport. Pod względem osiągów mniejszy z dwóch crossoverów osiąga prędkość 100 kilometrów na godzinę w 6,4 sekundy, podczas gdy nieco cięższy Discovery Sport potrzebuje 0,2 sekundy więcej na ten sam sprint. Oba modele mogą osiągać prędkości do 135 km/h tylko na energii elektrycznej.
Według europejskiego cyklu WLTP, Evoque P300e emituje zaledwie 32 gramy CO2 na kilometr i ma całkowicie elektryczny zasięg do 66 km. Z kolei Discovery Sport P300 może podróżować do 62 km przy zerowej emisji przy emisji CO2 wynoszącej 36 g/km.
Czytaj też: Wreszcie oceniono ekologiczność elektrycznych samochodów. Najgorzej wypada Polska
Pełne naładowanie baterii zajmuje z kolei mniej niż siedem godzin z gniazdka domowego (via Motor1). Najszybsze czasy ładowania są z kolei osiągane dzięki publicznej sieci ładowania z prądem stałym, bo naładowanie od 0 do 80% zajmuje 30 minut.