Reklama
aplikuj.pl

Poświęćcie chwile na docenienie elektrycznego silnika McLarena Speedtail

McLaren Speedtail, silnik Speedtail, elektryczny silnik McLarena, szczegóły silnik mclaren, elektryczny silnik Speedtail

Chociaż łatwiej zachwycać się pojemnymi V12, czy W16 od Bugatti, to silniki elektryczne również mogą być ciekawe. Tak też jest z tym w McLaren Speedtail.

Model Speedtail to najwydajniejszy jak dotąd samochód drogowy McLarena. Z uderzającymi proporcjami, układem środkowych siedzeń i mocą ponad 1000 koni mechanicznych (via Road and Track), to prawdziwe cacko, które napędza połączenie podwójnie turbodoładowanego V8 i elektrycznego silnika.

O tym drugim właśnie dziś, jako że McLaren opublikował szczegóły na jego temat. Oczywiście sama 4-litrowa V8 o mocy 757 jest kawałem inżynierii, ale umówmy się, nie brzmi to tak świetnie, jak silnik elektryczny z technologią rodem z Formuły E.

Ten został zamontowany bezpośrednio na wale wejściowym siedmiobiegowej skrzyni biegów, zapewniając w pojedynkę całe 312 koni mechanicznych. W ujęciu kilowatów, McLaren podaje stosunek 8,3 kW/kg, co ponoć jest dwukrotnie większą gęstością mocy w porównaniu do przeciętnego samochodu sportowego.

Czytaj też: Czekacie na nowe kombi BMW 5 2021?

System akumulatorów też ma co nieco do powiedzenia. Jak czytamy:

System magazynowania energii wysokiego napięcia to miejsce, w którym Speedtail naprawdę wprowadza innowacje. Cylindryczne ogniwo o dużej mocy umieszczone w unikalnym układzie, to jednostka 1,647 kWh, która jest w czołówce technologii akumulatorów, jest wyjątkowo kompaktowa i zapewnia najlepszy stosunek mocy do masy spośród dostępnych obecnie akumulatorów wysokonapięciowych.

Wskazując na postęp technologii McLarena, gęstość mocy tego akumulatora jest czterokrotnie większa niż w McLaren P1, zapewniając 5,2 kW/kg i moc wyjściową 367 koni mechanicznych.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News