Na pytanie jak to rzeczywiście jest z elektrycznymi samochodami pod kątem rentowności, próbuje odpowiedzieć Lux Research. Ba! Odpowiada nawet, twierdząc, że obecnie większość z nich jest nierentowna.
Zgodnie z prognozą sytuacja ma się stopniowo poprawiać aż do momentu, w którym to, EV zajmą większość sprzedaży samochodów. Ma to nastąpić w ciągu 15-20 lat. Lux Research wyjaśnia, że jednym z głównych sposobów rozwiązania tego problemu będzie dzielenie się platformami EV i „bardziej wydajnymi projektami pojazdów elektrycznych”.
Firma doszła do tych wniosków w prosty sposób – to oczywiste, że w przypadku większości nowych technologii występują problemy z ich ceną. Projekt nie tylko musi się zwrócić po ogromnej pracy włożonej w jego stworzenie, ale też musi utorować na swojej drodze obniżenie kosztów produkcji, której optymalizacja wymaga czasu (via InsideEVs).
W skrócie więc, samochody elektryczne nie są obecnie tanie, bo są nowinką na rynku. Nowinką, którą kolejne lata będą zacierać na rzecz elektrycznej przyszłości. Lux Research zauważyło przy tym, że „przynajmniej samochody z wyższej półki są same w sobie tak drogie, że łatwiej jest znaleźć w nich miejsce na koszt akumulatora”.
Chris Robinson, starszy analityk w Lux Research i główny autor raportu powiedział:
Prawie wszyscy producenci samochodów sprzedają teraz pewne modele BEV, a celem jest zwiększenie ich rentowności. Widzieliśmy duży nacisk na elektryzowanie drogich marek. Marki luksusowe oferują pojazdy po wyższych cenach i są w stanie wchłonąć dodatkowe koszty pakietu baterii.
Czytaj też: Czy Model 3 Tesli zyska z panelami słonecznymi na przyczepce?
Firma zauważa jednocześnie, że średnia cena BEV spadła o 20% w porównaniu ceny z 2019 i 2016 roku. Mowa dokładnie o spadku z 42189 dolców do 33901$. Zasięg również został zwiększony, ale o mniej, bo 13,7% i dzięki temu w ubiegłym roku osiągnął 370 km.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News