Rosnące napięcie pomiędzy Chinami a USA negatywnie wpływa na rynek technologiczny. Okazuje się, że Zoom zaprzestanie sprzedaży bezpośredniej w Chinach.
W oficjalnym komunikacie czytamy, że Zoom nie będzie już bezpośrednio sprzedawał usług ani ich ulepszał dla klientów, których adres rozliczeniowy znajduje się w Chinach kontynentalnych. Wszystkie przedsiębiorstwa korzystające z Zooma będą musiały przejść na inne technologie.
Czytaj też: Huawei GameCenter czyli coś dla mobilnych graczy
Do tej pory aplikacja miała trzy modele sprzedaży na rynku chińskim: sprzedaż bezpośrednia, subskrypcja online i sprzedaż poprzez partnerów. Okazuje się, że ta trzecia opcja nie zniknie z rynku Chińskiego i nadal będzie dostępna.
W maju 2020 roku Zoom ogłosił, że nie będzie dłużej akceptował rejestracji indywidualnych osób. Od tego momentu z platformy mogą kupować usługi. Także indywidualni użytkownicy nie mogą inicjować spotkań.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News