Reklama
aplikuj.pl

SLI będzie natywnie integrowane przez twórców gier

SLI będzie natywnie integrowane przez twórców gier

Od stycznia 2021 roku Nvidia nie będzie wydawała nowych profili sterowników SLI dla kart RTX 20 i wcześniejszych. Istniejące profile będą jednak nadal testowane i utrzymywane.

Nie ma tutaj żadnego zaskoczenia. Jedyna karta serii RTX 3000 obsługująca NVLink to RTX 3090. Oznacza to, że w przyszłości wykorzystanie wielu GPU będzie zrzucone na twórców gier. Będą oni mogli implementować natywną obsługę SLI przy pomocy Nvidi.

Czytaj też: NVIDIA wskazała na kartę GeForce RTX 3080 z 20 GB pamięci

Taka opcja jest już dostępna od momentu premiery API DirectX 12 i Vulkan. twórcy opierający się na tych silnikach mogą implementować obsługę SLI w samej grze, zamiast polegać na profilu sterownika SLI. Dzięki temu sam zysk z wykorzystania SLI ma być znacznie większy.

Powstaje jednak pytanie, ile osób będzie wykorzystywało wiele kart graficznych do gier? Takie rozwiązanie z pewnością stanie się niszowe – niewiele osób będzie stać na dwie grafiki RTX 3090. Czy deweloperom będzie więc opłacało się implementować SLI w grach?

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News