Sklep z aplikacjami AppGallery pozostaje oczkiem w głowie firmy Huawei. Liczba dostępnych w nich aplikacji stale rośnie, a do największych premier na pewno należy zaliczyć aplikacje bankowe. Na użytkowników czeka też ogrom promocji.
AppGallery integruje aplikacje bankowe z HMS
Do AppGallery trafiają kolejne aplikacje bankowe, ale musimy najpierw wyjaśnić czym różnią się ich wersje przeznaczone dla urządzeń z Google Mobile Serwices (GMS) oraz Huawei Mobile Services (HMS).
mBank, PKO, Pekao, Next Bank, Getin Noble Bank oraz Idea Bak – aplikacje tych banków znajdziemy w sklepie AppGallery. W sumie daje to osiem programów, które są zintegrowane z urządzeniami z GMS. Czyli takimi, które posiadają licencję na korzystanie z usług Google. Jak choćby Huawei P30 Pro. Już za moment liczba aplikacji oficjalnie wzrośnie do dziewięciu. W drodze jest już bank Millennium.
Czytaj też: Nowa kampania Huawei AppGallery – TIDAL i 4 inne aplikacje w roli głównej
Dwie z nich – mBank oraz IKO PKO Banku Polskiego (jako pierwsza aplikacja bankowa) są zintegrowane z HMS. Czyli w praktyce urządzeniami Huawei z 2020 roku, takimi jak seria P40, czy Mate 40 Pro oraz nieco starszym modelem Mate 30 Pro. Ten wariant aplikacji musi być odpowiednio przygotowany przed dostawcę. Docelowo wszystkie programy bankowe dostępne w AppGallery będą kompatybilne z urządzeniami z HMS oraz dołączą do nich kolejne.
Sam proces dostosowania aplikacji nie jest mocno skomplikowany. Wynika to z tego, że smartfony z GMS i HMS są oparte o ten sam system Google Android. Ze względu jednak na konieczność dostosowania zabezpieczeń, które w aplikacjach bankowych muszą być na najwyższym poziomie, cały proces trwa zazwyczaj co najmniej kilka tygodni.
Duże premiery w AppGallery
W ostatnich tygodniach w aplikacje w AppGallery dosłownie zaczęły się mnożyć. Nowe pozycje trafiają do przeróżnych kategorii. Warto tutaj wspomnieć o:
- Lego Duplo,
- InPost,
- Librus,
- Dystopia: Contest of Heroes,
- Nest Bank,
- mBank,
- RMF 24.
- RMF Classic.
Warto też pamiętać o nowej usłudze Podcasty w Przeglądarce Huawei. Choć sam zdecydowanie nie jestem miłośników podcastów, liczba słuchaczy niezmiennie rośnie już od dłuższego czasu.
Czytaj też: Nowości w Huawei AppGallery – aplikacja Librus i InPostu zintegrowane z HMS
Niektórzy mogą powiedzieć – mało! Ale spójrzmy na to z innej strony. Huawei wprowadza do AppGallery aplikacje, które są popularne wśród polskich użytkowników. Nie powiecie mi przecież, że aplikacja InPostu nie będzie popularna. W końcu już ma prawie 500 tys. instalacji. Dla przeciętnego użytkownika smartfonu tego typu nowości są znacznie bardziej przydatne niż te same programy w kilkudziesięciu wersjach, co będzie sztucznie podbijać statystyki sklepu. Jakość, a nie ilość, może z powodzeniem uchodzić za nieformalną dewizę AppGallery,
Promocje? AppGallery to chodząca promocja
Huawei robi wszystko, aby użytkownicy AppGallery mogli stale korzystać z promocji na wybrane usługi. Warto tutaj wspomnieć choćby o 6-miesięcznym, darmowym dostępie do serwisu Tidal.
Cały czas pojawiają się też kolejne zniżki. Na przejazdy w aplikacjach przewozowych lub też jedzenie np. w Pizza Hut.
Czytaj też: Aplikacja Nest Banku dostępna w AppGallery
Jak być na bieżąco z promocjami? Najprostszym rozwiązaniem jest obserwowanie profilu AppGallery na Facebooku. Praktycznie codziennie pojawiają się tam nowe wpisy informujące o nowych aplikacjach i promocjach, które obecnie śledzi już ponad 400 tys. osób.
Huawei AppGallery w liczbach
W AppGallery znajduje się obecnie ponad 96 tys. aplikacji. W tym mamy ponad 1 000 polskich produkcji oraz 4 900 w języku polskim. Ze sklepu codziennie korzysta ponad 490 mln aktywnych użytkowników.
Kiedy ostatni raz zaglądałem w statystyki AppGallery, liczby były prawie o 1/3 mniejsze. W połowie 2020 roku w sklepie znajdowało się 35 tys. aplikacji.
Czytaj też: Aplikacja mBank działa na smartfonach Huawei bez usług Google
W Polsce AppGallery dorobił się 1,5 mln użytkowników, z czego 700 tys. dołączyło w ciągu ostatniego roku. Co miesiąc Polacy pobierają 1,2 mln aplikacji, co stanowi 8-krotny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W tym samym czasie liczba aktywnych kont Huawei ID, który jest podstawą do korzystania z ekosystemu firmy, wzrosła o 1,8 mln – do 5,5 mln.
Do tego należy dopisać 650 partnerów, którzy na AppGallery stale zarabiają. W ciągu roku Huawei wypłacił deweloperom o 425% więcej środków z reklama w usługach. Wartość programów partnerskich dla polskich twórców w ciągu ostatnich 12 miesięcy sięgnęła 20 mln złotych.
Możemy śmiało powiedzieć, że AppGallery na stałe zagościł w świadomości polskich użytkowników smartfonów. Nie ma co ukrywać, część z nich trafiła do sklepu ze względu na kolejne promocje, ale też wielu z nich zostało w nim na dłużej. AppGallery potrafi do siebie przekonać, a jego argumenty rosną z tygodnia na tydzień. I nic nie wskazuje na to, aby coś stanęło im na drodze.
Materiał powstał we współpracy z firmą Huawei.