Kilka godzin temu pojawił się nasz artykuł o tym, czym jest DLSS firmy NVIDIA? Teraz z kolei ogłoszono, że integracja DLSS z Unreal Engine wyszła fenomenalnie.
Integracja DLSS z Unreal Engine
W skrócie, DLSS (Deep Learning Super Sampling) dostępny już w wersji 2.0, pozwala zwiększyć rozdzielczość obrazu przy pomocy uczenia maszynowego sieci neuronowych, czyli odłamu sztucznej inteligencji. Zanim jednak technologia pokaże pazur, musi zostać z silnikiem gry zintegrowana i o tym właśnie dziś.
Czytaj też: Płyty ASUS ROG Z590 z ciekawą funkcjonalnością
Czytaj też: Laptopy z RTX 3060 są już dostępne
Czytaj też: Czym jest DLSS firmy NVIDIA? Rewolucyjna technologia dla GeForce RTX pod lupą
Tom Looman, twórca gier, specjalizujący się w silniku Unreal Engine, powiedział co nieco na temat integracji DLSS 2.0 z tym właśnie silnikiem. Dodatkowo ujawnił to, jak duże korzyści w zakresie wydajności z tego wyniknęły.
Czytaj też: Zasilacz SilverStone ET500-ARGB celuje w budżetowy segment
Czytaj też: Mobilny procesor Intel Alder Lake-P pojawił się na Geekbench
Czytaj też: AMD wypuszcza sterowniki Adrenalin 21.2.1
Całość przeczytacie na Tom Looman Blog, z czego wynika, że integracja DLSS z Unreal Engine 4.26 jest łatwa, ponieważ wymaga tylko skompilowania projektu ze specjalną gałęzią UE4 RTX i zastosowania swojego AppID, o który trzeba ubiegać się u NVIDII. Zrobić to warto, co potwierdza ten przykład, który przyniósł wzrost liczby klatek na sekundę o 60-180% w zależności od sceny.