Wyniki T-Mobile w 2020 roku pokazują, że operator dobrze poradził sobie z pandemicznym kryzysem. Wzrosły przychody oraz powiększyła się baza klientów.
Finanse minimalnie w górę – wyniki T-Mobile w 2020 roku
Względem 2019 roku, przychody T-Mobile Polska wzrosły o 1,1% – z 6,385 mld zł do 6,456 mld zł. Z czego przychody z usług mobilnych stanowiły 4,180 mld zł, co stanowi wzrost z 3,995 mld zł. Wskaźnik EBITDA AL wzrósł z kolei z 1,645 mld zł do 1,678 mld zł.
T-Mobile chwali się, że na wynik EBITDA Al wpłynęła decyzja o przekazaniu znacznej części zysku na wypłatę premii rocznej wszystkim pracownikom w wysokości 500 euro.
Liczba klientów w górę. Ale ze światłowodem dalej skromnie
Na koniec 2020 roku T-Mobile miał 11,198 mln klientów. To wzrost o 2,2% z 10,954 mln oraz 10,787 mln na koniec 2018 roku.
Urosła baza klientów światłowodu, ale nadal nie jest ich dużo. Po 18 tys. na koniec 2019 roku, na koniec 2020 roku ze światłowodu korzystało 30,5 tys. klientów T-Mobile.
Niestety nie możemy zaprezentować dokładniejszych danych, ponieważ T-Mobile coraz oszczędniej przekazuje dane na temat polskiego oddziału. W zestawieniu rocznych wyników nie ma wyszczególnionych liczb dla Polski, a jedynie dla całego europejskiego oddziału. Z wydzielonymi Niemcami i Holandią.
T-Mobile w okresie pandemii
W ostatnim roku T-Mobile zrobił sporo, nie tylko dla swoich klientów. Operator wspomina tutaj m.in. o 2 tygodniach darmowego Internetu na Święta, w sumie 13 mln aktywacji darmowych pakietów w ramach Happy Fridays (74 mln bezpłatnych gigabajtów) . Mieliśmy też przekazanie 700 dostępów do aplikacji MS Teams dla ponad 700 placówek edukacyjnych oraz 40 000 kart SIM do Szkolnych Zestawów Multimedialnych.