Premierze tego wyjątkowego elektrycznego kombi Porsche na bazie sedana towarzyszyły nawet elektryczne rowery marki, ale to Porsche Taycan Cross Turismo jest tym najważniejszym ogłoszeniem z ostatnich miesięcy firmy.
Porsche Taycan Cross Turismo w Polsce od 436000 do 810000 zł
Elektryczny Taycan Cross Turismo, który czerpie garściami ze swojego brata „Taycan” zaklętego w nadwozie typu sedan, jest szalenie ciekawym elektrycznym kombi, choć pierwszym takim modelem zdecydowanie nie jest. Jego przód został zaczerpnięty z sedana, ale przedłużony tył (teraz z wycieraczką!) zawsze przywoływał nam na myśl kształty kombi z nieco crossoverowym zacięciem.
Jako bardziej terenowe i użyteczne Porsche, Taycan Cross Turismo zyskało znacznie więcej przestrzeni bagażowej wewnątrz i 20 mm wyższy prześwit, którego z pakietem Off Road Design można podbić o kolejne 10 mm. Ten opcjonalny zestaw jest dodatkowo wyposażony w bardziej plastikowe poszycie nadwozia.
Terenowe zacięcie Taycan Cross Turismo podkreśla nowy, specjalny tryb Gravel, który podnosi zawieszenie do najwyższych ustawień i wprowadza zmiany w systemie kontroli stabilności i zarządzania momentem obrotowym, aby zapewnić lepszą przyczepność na trudnych drogach.
Oferowany w standardzie z rozległym szklanym dachem, Taycan Cross Turismo ma dodatkowe 89 cm przestrzeni nad głową dzięki bardziej płaskiej linii dachu. Z tyłu pasażerowie mają dodatkowe 9,19 cm przestrzeni nad głowami, a pod kątem pojemności można liczyć na 445 litrów przed i 1211 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Warto jednak zaznaczyć, że wersje Turbo obniżają pojemność do 405 litrów, ale bez względu na wariant, Taycan Cross Turismo z przodu zapewni Wam 82-litrowy bagażnik przedni. W ofercie nie zabrakło dodatkowo opcjonalnego bagażnika dachowego, czy tego rowerowego na tyle.
Napęd Taycan Cross Turismo
Zgodnie z oczekiwaniami ten model jest wyposażony wyłącznie w zawieszenie pneumatyczne i napęd na wszystkie koła (20- lub 21-calowe) dzięki parze silników elektrycznych. Co ciekawe, podstawowym poziomem wyposażenia jest Taycan Cross Turismo 4, oferując moc ciągłych 380 koni mechanicznych lub 475 KM z kontrolą startu, zapewniając sprint do setki w 4,8 sekundy i maksymalną prędkość 219 km/h.
Taycan Cross Turismo 4S jest standardowo wyposażony w Performance Battery Plus, a nad nim znajduje się wersje Turbo i Turbo S, przy czym wszystkie trzy oferują ten sam poziom mocy, co sedany Taycan. W swoim topowym wydaniu to elektryczne kombi do setki rozpędzi się o 0,1 sekunde wolniej od sedana, bo w 2,7 sekundy na drodze do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli o prawie 10 km/h mniej. Nieźle, jak na to, że Taycan Cross Turismo Turbo S waży aż 2358 kilogramów.