Z analizy dokonanej przez firmę Samsung wynika, że w tym roku znacznie wzrośnie udział telewizorów o przekątnej 65 cali w polskiej sprzedaży. Na duży ekran zdecyduje się nawet 1 na 5 kupujących.
W 2021 roku udział telewizorów o przekątnej 65 cali w polskiej sprzedaży może przekroczyć 20 proc.
Samsung zaprezentował w tym roku telewizory Samsung Neo QLED, które dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii zwiększają wrażenia podczas oglądania. Jakość obrazu jest niezwykle ważna, ale dźwięk jest równie istotny, a w najnowszych telewizorach samsung odpowiadają za niego m.in. Dźwięk Podążający za Obiektem+ czy synchronizacja dźwięku telewizora z soundbarem (tzw. Q-Symphony).
Czytaj też: Pierwsze spojrzenie na smartwatch z HarmonyOS
Jak zauważa Samsung, lepsza jakość obrazu sprawia, że coraz chętniej kupujący decydują się na ekrany od 65 cali wzwyż. W Polsce, w 2019 roku udział takich ekranów w sprzedaży wynosił jakieś 10 procent, rok później 16 procent. W 2021 roku zaś, według analiz firmy, ma on wynieść już 20 procent, co oznacza, że 1 na 5 kupujących zdecyduje się na telewizor 65 cali lub większy. Udział Samsunga w tej sprzedaży przekracza już 40 procent i z każdym rokiem rośnie.
Czytaj też: Sony Media Solutions Toolkit – jak przenieść media w chmurę
W 2019 roku przeprowadzono w Europie interesujące badanie, z którego wynikało, że 69 proc. klientów żałuje już w momencie instalacji telewizora w swoim domu, że nie zdecydowało się na zakup modelu z większym ekranem.
Dziś raczej trudno mówić o sytuacji, gdzie ekran jest za duży do pomieszczenia. Technologia jest na tak wysokim poziomie, że jakość obrazu nie stanowi ograniczenia. Bardzo wydajne procesory wyposażone w sztuczną inteligencję oraz możliwości w zakresie poprawy rozdzielczości obrazu w naszych telewizorach Neo QLED 4K i 8K zostały doprowadzone do perfekcji. Duży ekran to po prostu lepsze wrażenia. A jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że zakup nowego telewizora to najczęściej kilkuletnia inwestycja, warto dodać te 10 – 20 cali do pierwotnie rozważanej wielkości urządzenia. Szybko przyzwyczajamy się do dobrego, dlatego jestem pewien, że w efekcie, gdy zainstalujemy większy ekran w salonie, podziękujemy sobie za te dodatkowe cale
– podsumowuje Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu urządzeń RTV w firmie Samsung.