Ubisoft potwierdza nagrania z Far Cry 6 uruchomionego na PS4 i Xbox One. Deweloperzy nie boją się pokazać tej wersji gry.
Far Cry 6 już podzielił graczy
Far Cry 6 jest chyba pierwszą odsłoną serii, która naprawdę mi się podoba. Modele rozgrywki stworzone w Far Cry jakoś nigdy nie mogły mnie do siebie przekonać, choć settingi, w których przyszło nam grać, były wspaniałe. Tropiki, Afryka, Himalaje, USA, prehistoria, postapo… do wyboru do koloru. Mnie jednak zawsze odrzucała sama rozgrywka. Coś mi nie pasowało w strzelaniu, a crafting męczył. Jak już w „piątce” te elementy zostały moim zdaniem przygotowane lepiej, to szybko odkryłem, że gra od początku pozwala mi bawić się wszystkimi zabawki i zamiast powoli zdobywać nowe możliwości zabawy, to mam dostęp do wielu opcji. To mnie jakoś zniechęciło, bo nie było tej ekscytacji z odblokowywania nowych pojazdów itp.
Far Cry 6 kupił mnie jednak i światem i zapowiadanymi mechanikami. Krokodyl będący naszym towarzyszem, który nosi do tego koszulkę? Piesek odwracający uwagę? Wyglądają super! Broń stworzona z odtwarzacza CD, który gra muzykę podczas strzelania? Fantastyczne. No i ta jetpacko-wyrzutnia-rakiet na plecach – już się nie mogę doczekać z możliwości korzystania z tych mechanik. Ale wiem też, że niektórzy oczekiwali czegoś poważniejszego, a i wiele osób ma problem z tym że gra chce opowiadać poważną historię, a jednocześnie, aż tak robi sobie jaja. Mi akurat się to podoba, innym oczywiście nie musi.
Far Cry 6 na sprzęcie z 2013 roku
Coś, co jednak spodoba się każdemu, to otwartość deweloperów gry. W ostatnim wywiadzie z deweloperami Far Cry 6 padło pytanie dotyczące tego, co Ubisoft ma do powiedzenia tym, którzy boją się gier wydawanych na dwie generacje konsol. Wprost podany jest przykład Cyberpunk 2077, który sprawił, że CDPR do dziś nie może odzyskać dawnej renomy.
Deweloperzy gry oznajmili, że na pewno zobaczymy Far Cry 6 w akcji na poprzedniej generacji konsol. Odpowiednie nagranie pojawi się jeszcze przed premierą gry i każdy zobaczy, jak tytuł działa na PlayStation 4 oraz Xbox One. Ubisoft zapewnia jednak, że gra już teraz wygląda poprawnie na poprzedniej generacji konsol i zespół nie boi się pokazać tej wersji.
Czytaj też: Zwiastun Watch Dogs Legion Bloodline! Podoba mi się rozwój londyńskiej przygody od Ubisoftu
Deweloperzy dokładają wszelkich starań, aby każda wersja spełniała oczekiwania graczy, dlatego taka sama uwaga poświęcana jest wersji na poprzednią i aktualną generację konsol. Ubi dopracowuje również wersję PC oraz wersje do grania w chmurze, czyli edycje Google Stadia oraz Amazon Luna. Na ten moment zdradzono, że gra w wersji na nową generację konsol działa w 4K przy 60 klatkach na sekundę.
Far Cry 6 powstaje na silniku Dunia Engine, który również był wykorzystywany przy poprzednich odsłonach i pokazał już, że jest to silnik dobrze zoptymalizowany pod kątem słabszych urządzeń. FC bez problemów działał w stabilnych 30 klatkach, które nie spadały niżej, a Far Cry 5 w wersji przeznaczonej na konsolę Xbox One X działał nawet w natywnym 4K!
Uniknąć Cyberpunka
Takie przypominanie sprawy Cyberpunk 2077 doskonale pokazuje, jak premiera polskiej gry wpłynęła na całą branżę. Deweloperzy są bardziej otwarci, co do tego, aby pokazywać, jak produkcja działa na danym urządzeniu, a czasem nawet sami podają konkretne dane dotyczące rozdzielczości czy płynności.
Czytaj też: Aktualizacja Biomutant ma naprawić grę, ale nie naprawi
CD Projekt RED walczy o naprawę gry i według ostatniego spotkania z inwestorami wiemy, iż teraz zespół chce poprawić, to, w jaki sposób gra jest odbierana przez graczy. Co to może oznaczać? Być może doczekamy się wielu elementów w stylu GTA, których spodziewali się graczy.
Firma jednak cały czas musi mierzyć się z niezadowolonymi graczami i lepiej, żeby nie zaliczała kolejnych potknięć. Ostatnie zarzuty graczy dotyczą już nawet tego, że CD Projekt Red chwaląc się spadkiem crashy gry, opublikował wykres bez informacji na temat ich liczby. Zwracana jest również uwaga na to, że gra być może ma mniej zawieszeń przez to, że mniej osób w nią gra.