Po długiej kampanii promocyjnej wreszcie możemy ogłosić, że zupełnie nowy Volkswagen Multivan T7 2022 zadebiutował i ma wiele do zaoferowania. Jak przystało na nową generację, możecie liczyć nie na ewolucję a rewolucję, ale jeśli interesują Was ceny, to na nie jeszcze poczekacie.
Funkcjonalnością i nowoczesnością Volkswagen Multivan T7 2022 żyje
Volkswagen Multivan T7 nowej generacji, aż dziwnie to przyznać, może się podobać. Zwłaszcza na materiałach promocyjnych, gdzie jego dwukolorowe nadwozie, ciekawe linie karoserii, obłe kształty i nowoczesne światła, stanowią interesujące połączenie… jak na vana. W tym samochodzie wielofunkcyjność i szerokie możliwości są podstawą, dlatego większy od swojego poprzednika model oferuje nawet 4053 litrów przestrzeni bagażowej, trzy rzędy siedzeń dla siedmiu pasażerów oraz fenomenalny system ich składania, obracania czy przesuwania.
Czytaj też: Pierwszy zwiastun Tiguan Allspace 2022 Volkswagena
W rzeczywistości wnętrze nowego Multivana T7 wedle producenta przypomina salon, co akcentuje wielofunkcyjny, modułowy stół i sporo miejsca w połączeniu z wizualnie powiększającym kabinę panoramicznym szklanym dachem. Wszystko to zostało zachowane w minimalistycznym stylu, a nowoczesny sznyt widać zwłaszcza na desce rozdzielczej, gdzie nie zabrakło dwóch cyfrowych wyświetlaczy (10 i 10,25-calowy), wyświetlacza HUD czy podświetlenia paneli.
Czytaj też: Powstanie nowy elektryczny Ford na bazie technologii Volkswagena?
W nowym Multivanie T7 znalazł się też ogrom technologii, jako że kwestię infotainment napędza pakiet Ready 2 Discover, który obejmuje bezpłatną usługę We Connect (i płatną po trzech latach We Connect Plus), oferującą pomoc w razie awarii oraz informacje na temat stanu pojazdu. Na pokładzie nie zabraknie też wysokiej klasy systemu dźwiękowego Harmon Kardon, obejmującego 14 głośników, całej masy portów ładowania dla wszystkich pasażerów i wsparcia Car2X, IQ.Drive czy ponad 30 systemów bezpieczeństwa i komfortu.
Historyczna zmiana, czyli hybryda plug-in dla Minivana
Volkswagen Multivan T7 2022 jest pierwszym w historii, który otrzymał hybrydowy układ napędowy typu plug-in o nazwie eHybrid, który to łączy 1,4-litrowy silnik TSI z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW, generując łącznie 217 koni mechanicznych. Ten drugi zasila 13-kWh akumulator litowo-jonowy zaprzężony do portu ładowania, a wrzuceniem tego na koła zajmuje się sześciobiegowa skrzynia DSG.
Czytaj też: Premiera Volkswagena Tiguan Allspace 2022. Dla kogo trzeci rząd siedzeń?
Obok tej hybrydy Volkswagen będzie oferował tradycyjne układy wyłącznie spalinowe, a dokładniej mówiąc, turbodoładowany 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 136 KM lub mocniejszy turbodoładowany 2-litrowy TSI o mocy 204 KM na benzynę. Z czasem do oferty wpadnie też czterocylindrowy turbodiesel o mocy 150 KM i wszystkie będą połączone z siedmiobiegowym DSG.