Los BioShock 4 może być dalej niepewny, ale wkrótce deweloperzy ujawnią swoją produkcję i gracze ocenią, czy podoba im się, to nad czym trwają prace. Osobiście wyciek mi się podoba!
Szanse na BioShock 4
Czy w końcu zobaczymy, jak prezentuje się kolejna odsłona serii BioShock? Tytuł znajduje się w produkcji już od dłuższego czasu i niestety doszło do najgorszej możliwej sytuacji – prace wyrzucono do kosza. Niestety, projekt zmierzał w złym kierunku. Prace raz jeszcze rozpoczęto w studiu Cloud Chamber i powoli powinniśmy zbliżać się do ujawnienia istnienia gry.
Problem jednak w tym, że nawet samo 2K ma być niepewne jakości produkcji. Wydawca zamknął już projekt Hangar 13 (aktualnych deweloperów Mafii – tych od trzeciej części, a nie oddziału od remake’u jedynki) i nad BioShockiem wciąż widnieje znak zapytania.
Czytaj też: Mody na grafikę do GTA Trilogy już są, ale sensu nie mają
Według informatorów, projekt ma jednak zostać ujawniony już wkrótce i być może nastąpi to jeszcze podczas zbliżającego się The Game Awards 2021, które rozpocznie się 10 grudnia. Reakcja graczy na ten projekt będzie kluczowa, więc jeśli jesteście fanami i gra się spodoba, to nie zapomnijcie o tym dać znać w sieci.
Co wiemy na temat BioShock 4?
Wszystko czego aktualnie dowiadujemy się na temat BioShock 4 pochodzi z wycieków, więc pamiętajcie, aby podchodzić do tego z dystansem. Jeśli jednak wierzyć informatorom – gra powstaje na Unreal Engine 5, a tworzona jest przez ludzi, którzy pracowali nad Watch Dogs Legion, Shadow of the Tomb Raider, Mafią 3 (czyli ekipa, której anulowano projekt) oraz Deus Ex Mankind Divided.
W tytule mamy zobaczyć dwa miasta żyjące jedno pod drugim. Świat na powierzchni będzie wolny, a świat pod ziemią – stłamszony przez despotę.
To właśnie miasto „z dołu” ma prowadzić stałą wojnę z „górą”, prowadząc coś nazywanego wojną pionową. Swoją drogą, to kolejna produkcja, która ma stawiać na wertykalność miasta. Najpierw mieliśmy Cyberpunk 2077, nadchodzi Dying Light 2… czyżby BioShock zachwycił się polskimi pomysłami?
Czytaj też: Nadchodzą dwie duże aktualizacje Cyberpunk 2077 i inne gry
Tytuł wewnątrz studia nazywany jest BioShock Isolation i produkcja ma zaoferować wielki, otwarty świat z liniowym głównym wątkiem fabularnym oraz licznymi zadaniami pobocznymi. Celem jest sprawienie, aby gracz podczas walki korzystał ze wszystkich dobrodziejstw świata, a w przypadku elementów fabularnych – nie wracał do tych samych miejsc.
W BioShock 4 ma być również zaimplementowany system frakcji, a świat gry będzie zmieniał się podczas przechodzenia fabuły. Biorąc pod uwagę to, że opowieść ma być liniowa – raczej to nie decyzje gracza będę kształtować świat.