11 lipca na najdłuższy na świecie jednopodporowy most zaczęły wtaczać się ciężarówki z 1280 tonami ładunku, jeżdżąc bez przerwy tam i z powrotem. Mowa o moście w prowincji Yunnan, który został budowany w celu znacznej poprawy połączenia między Chinami a Azją Południowo-Wschodnią. Dzięki niemu czas podróży między miastami Yuxi i Chuxiong zostanie drastycznie skrócony z półtorej godziny do zaledwie dwóch minut.
Nawet w dobie pandemii Chiny zdołały stworzyć najdłuższy na świecie jednopodporowy most
Ten najdłuższy na świecie jednopodporowy most mierzy 800 metrów długości i został skonstruowany w ciągu zaledwie trzech lat nawet mimo pandemii, bo w niej proces budowy był realizowany z wykorzystaniem robotów budowlanych. Swoją wyjątkowość most zawdzięcza jednak nie tylko długości, ale też niezwykle stromym klifom, na których się wznosi.
Czytaj też: Smoczy ogień z kamieniem milowym. Brytyjska broń laserowa Dragonfire trafia na testy
Podróżujący tym odcinkiem z prędkością 160 km/h będą wyjeżdżali na ten most o wysokości 300 metrów prosto z tuneli. W połowie drogi będą odczuwali zapewne wrażenie, jakby jechali po lewitującym kawale betonu, którego w większości utrzymują stalowe liny. Te musiały zostać zabezpieczone poprzez wywiercenie 100-metrowego tunelu dla kotwic.
Finalnie most będzie częścią nowej 200-kilometrowej drogi ekspresowej przez Yunnan, która poprawi połączenie z krajami pokroju Myanmar, Wietnam i Laos. Z kolei sama droga ekspresowa jest częścią krajowej inicjatywy Belt and Road Initiative, która ma na celu poprawę połączeń drogowych Chin ze 140 innymi krajami.